Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning i Iran
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 136136" data-attributes="member: 32948"><p>Finns jättemycket info om detta på forumet, så om du söker lite så hittar du säkert en massa bra info. </p><p></p><p>Offpisten är extremt superlättåtkomlig. Den är överallt! Bara att välja och vraka. </p><p>Om det skulle bli snöfattigt en period så kan stighudar vara bra, men man klarar sig utan dem oftast. När jag var där använde vi dem bara en dag, och det var inte p.g.a. dålig snö, utan eftersom det kräksnöade så mycket så liftarna var stängda...</p><p></p><p>Visst klarar du dig utan guide om du åker privat. Oftast behöver man bara åka under liften ner igen, för pudret är precis lika bra 500m bort. </p><p>Bergen är inte branta, men terrängen är relativt kuperad, så det finns en del branta spots. I Shemshak hittar man kanske lite brantare åk, men har tyvärr inte varit där... </p><p>Guide finns inte att hyra. Iranierna har ingen som helst aning om vad lavinrisk innebär, så en guide är ju bra att ha med om ni inte vet något om lavinsäkerhet. </p><p>Det är dock inte säkrare för att man håller sig intill pisterna, när jag var där utlöste några norrmän en hängdriva som bara låg ett stenkast från pisten...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 136136, member: 32948"] Finns jättemycket info om detta på forumet, så om du söker lite så hittar du säkert en massa bra info. Offpisten är extremt superlättåtkomlig. Den är överallt! Bara att välja och vraka. Om det skulle bli snöfattigt en period så kan stighudar vara bra, men man klarar sig utan dem oftast. När jag var där använde vi dem bara en dag, och det var inte p.g.a. dålig snö, utan eftersom det kräksnöade så mycket så liftarna var stängda... Visst klarar du dig utan guide om du åker privat. Oftast behöver man bara åka under liften ner igen, för pudret är precis lika bra 500m bort. Bergen är inte branta, men terrängen är relativt kuperad, så det finns en del branta spots. I Shemshak hittar man kanske lite brantare åk, men har tyvärr inte varit där... Guide finns inte att hyra. Iranierna har ingen som helst aning om vad lavinrisk innebär, så en guide är ju bra att ha med om ni inte vet något om lavinsäkerhet. Det är dock inte säkrare för att man håller sig intill pisterna, när jag var där utlöste några norrmän en hängdriva som bara låg ett stenkast från pisten... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidåkning i Iran
Tillbaka
Topp