Hej Viktor
Var i Dizin med Pathfinder i vintras. Det var en riktigt bra resa och skönt att ha guide men absolut ingen nödvändighet.
Flyg är relativt billigt och det misstänker jag att du redan bokat. Vi åkte taxi från Dizin till Teheran när vi skulle tillbaka, kostade ca 300 kr. Dock bokade vår guide åt oss och chauffören kunde ingen engelska. Att tänka på när du åker till Dizin är att det går att komma dit från två håll men att vägen från Shemshak som är närmare, slutar mitt i backen och du har 400 fallhöjdsmeter ner till botten. Ett riktigt bra åk men inte så kul med massa packning mitt i natten.
I Dizin fanns det plats på hotellet när vi var där i slutet av jan och det var inte jättedyrt. Bodde precis nedanför liftarna och det var ok. Det fanns dessutom stugor för uthyrning precis nedanför liftarna men jag har ingen kontakt eller koll på det. kolla med Christer_H här på freeride han har nog bättre koll och skall troligtvis också ner.
Vi hade tur med väder och snö så det var riktigt bra hela veckan, även om en av knappliftarna som gav tillgång till nordkammen aldrig var igång, fick hika istället. Några i gruppen åkte till Shemshak men av olika anledningar kom jag aldrig dit.
Genom en av deltagarna i gruppen kom vi i kontakt med en riktigt trevlig kille som heter Nader. Han har dragit igång www.skifunclub.com som ska arrangera prylar i Dizin under vintern. Kolla med honom, han kan vara bra att ha kontakt med eftersom han kan fixa nästan ALLT där nere
Hör av dig om det finns några specifika frågor
[nicklas]