"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Skidåkning i Stockholm? | Freeride

Skidåkning i Stockholm?

Partyhallon

Ny medlem
Skidåkning i Stockholm?
Hellu, ny här på freeride men tänkte börja med att kolla om någon vet bra åkning runt Stockholmsområdet? Är bortskämd med att åka i Härjedalen/Jämtland varje säsong men måste ju utforska vad Stockholm har att erbjuda!

Skidåkning i Stockholm?
Det beror lite på vad du är ute efter.
Hammarby backe har fantestiskt utsikt mot Stockholm.
Det jag brukar göra är att ta Romme busen på morgonen. Romme alpin ligger cirka 200 km nor om Stockholm. Man kommer tillbaka runt 18...18:40 tiden och har fortfarande hela kvällen på sig. Kan du sova på bussen så är det bra resa för dig tycker jag.
MVH/Anatoli

Skidåkning i Stockholm?
Jag tycker att det är värd att testa väsjöbacke och flottbro och jämföra. Jag vet inte om vad du är ute efter. Jag åker helst till Romme Alpin en ... två gånger om vecka istället för att förlora tid i platta Stockholm. Tar du bussen 6:30 eller 7 så är du på platsen precis när de öppnar eller 30 min. efter så väsjöbacke öppnas samma tid. På kvällen vilar du 2 timmar i bussen vilken är sjönt tycker jag. Flottsbro tar jag bara för att jag ocker med en kille på cirka 69 år som vill inte ta sig till Romme pga sin unga ålder.

Skidåkning i Stockholm?
SvenskaBerg sa:
Har man bil så är det kortare dit än Romme, men du har rätt, går ingen direkt buss dit som till Romme
Stockholm-Romme Jag tycker inte att det är trevlig bilresa. Smal , mörk väg + man är trött. Jag har räknat fram. Är ni 4 i bill kostar det licka mycket som om ni är 4 i buss till Romme. Och bussen kan man sova i som sagt. Jag har bil och gillar köra bil. Men till Romme kommer jag aldrig köra en bil.
MVH/Anatoli

Skidåkning i Stockholm?
Anatoli sa:
SvenskaBerg sa:
Har man bil så är det kortare dit än Romme, men du har rätt, går ingen direkt buss dit som till Romme
Stockholm-Romme Jag tycker inte att det är trevlig bilresa. Smal , mörk väg + man är trött. Jag har räknat fram. Är ni 4 i bill kostar det licka mycket som om ni är 4 i buss till Romme. Och bussen kan man sova i som sagt. Jag har bil och gillar köra bil. Men till Romme kommer jag aldrig köra en bil.
MVH/Anatoli
Tycker att ditt resonemang låter konstigt.
Har själv åkt samma väg flera hundra gånger i mörkret och tycker det inte är så farligt. Det är oftast ljust tills man kommer till Enköping, där vägbelysningen slutar. På vägen hem kan det bli mörk, men det brukar sällan vara några stora problem. Antingen är det tomt på vägen, så man kan köra med helljus, eller så är det några bilar som ligger i grupp och genom det så blir det hyfsad sikt.

Skidåkning i Stockholm?
Väsjöbacken slår allt i sthlm, vill man åka en rolig rätt kreativ park i sthlm är det väsjöbacken som gäller.

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp