Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidåkning kring Stockholm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flow" data-source="post: 1312486" data-attributes="member: 13681"><p>Romme klarar man på ca 3 timmar, men jag åker inte dit på helgerna längre. Får en till två timmars relativt fin åkning på morgonen, sen är det smockfullt i backarna och fiken/restaurangerna. Råkade ut för det en dag mitt i veckan också, klev in i shopen och frågade om man kunde få veta i förväg om eventuella bokningar. Och det kan man, dom har info om "stor" respektive "liten" bussdag, mestadels skolor i mellansverige som lägger friluftsdagar där. Det är bara att ringa så får man den infon enligt personalen i shopen. När vi var där var det "stor" bussdag, ca sextio bussar med högstadieelever som kom vid 10-tiden, då blev det rock'n roll i backarna. Vi hade i alla fall en fin timme fram tills dess.</p><p></p><p>I Stockholm så lägger jag min "försäsongsträning" i Flottsbro innan resorna till fjällen. Två korta blå/röda nedfarter med helt ok lutning och en lite längre grön/blå familjebacke. Men här är det också de första två timmarna på morgonen som gäller om man ska få lite åkning utan trängsel.</p><p></p><p>Inte så upplyftande kanske, men "Man vänjer sig" som Kjell Höglund sjunger, även för en inflyttad jämtlänning som undertecknad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flow, post: 1312486, member: 13681"] Romme klarar man på ca 3 timmar, men jag åker inte dit på helgerna längre. Får en till två timmars relativt fin åkning på morgonen, sen är det smockfullt i backarna och fiken/restaurangerna. Råkade ut för det en dag mitt i veckan också, klev in i shopen och frågade om man kunde få veta i förväg om eventuella bokningar. Och det kan man, dom har info om "stor" respektive "liten" bussdag, mestadels skolor i mellansverige som lägger friluftsdagar där. Det är bara att ringa så får man den infon enligt personalen i shopen. När vi var där var det "stor" bussdag, ca sextio bussar med högstadieelever som kom vid 10-tiden, då blev det rock'n roll i backarna. Vi hade i alla fall en fin timme fram tills dess. I Stockholm så lägger jag min "försäsongsträning" i Flottsbro innan resorna till fjällen. Två korta blå/röda nedfarter med helt ok lutning och en lite längre grön/blå familjebacke. Men här är det också de första två timmarna på morgonen som gäller om man ska få lite åkning utan trängsel. Inte så upplyftande kanske, men "Man vänjer sig" som Kjell Höglund sjunger, även för en inflyttad jämtlänning som undertecknad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidåkning kring Stockholm
Tillbaka
Topp