Skidåkningen i Alpe d'Huez?

mansson

Ny medlem
Är det någon som har varit i Alpe d'Huez? Jag ska kanske dit och jobba på ett hotell denna säsongen. Jag är dock lite tveksam om jag ska ta det eller åka till tex. Chamonix istället. Hur är skidåkningen? Jag gillar att åka i pisten men vill också kunna hika och åka mycket offpist. Är det mest barnfamiljer som åker dit, eller är det kul för mer avancerade skidåkare också? Mycket tacksam för svar!

Tjena Manson!
Tycker du ska välja Alpe d´huez. Bra avancerad skidåkning med fina pister och jävligt bra offpist som du slipper dela med massa andra "bra" skidåkare, snön räcker längre. pluss om du köper säsongsliftkort får du ca två dagskort i 2alpes,Serre chevalier, Via letta (mont genevre, sesterier, suza deOulx, clavier) och pye saint vincent.
Har själv gjort sex vintrar i serre och kört en del i Alpe d`huez jag gillar det skarpt. Har bara varigt där på dagsturer så jag vet inget om nattlivet men det ser sjyst ut.
Chamonix e ju oxå ok, men ett mycket mer spritt system så det blir ju ganska mycket mer projekt när man ska åka skidor+ det är fethård konkurans om snön med låååånga köer. Kommer själv åka dit har fått ett bra jobb.
Vad du än väljer kommer du ha skitkul:D

Lycka till....

har inte säsongat själv i alp d´huez men har ett par kompisar som har varit där och säger att det e grymt!! precis som bez-jenz säger så slipper man dela off pisten med massa andra, orört går att få tag på rätt lätt upp till en vecka efter snöfall, har däremot festat i alp d. och kan skriva under på att det e grymt!! hela "party"-centrum är samlat väldigt bra så man slipper gå ute mkt om man vill byta ställe,
tror på en grym säsong där!

Tillbaka
Topp