Skidåkningens Framtid?
Så här ligger det till, jag håller på med ett arbete i skolan om folks syn på den framtida skidåkningen i Sverige (!). Efter att ha skrivit ett tag märker jag att det lätt blir fakta på fakta om olika klimatfrågor osv.. så därför vänder jag mig till den trogna Freeride skaran! Det verkar som att många har haft en bra säsong hittils men vi i sthlm har inte haft samma tur, Endast en backe (rätta mig om jag har fel) har haft öppet under en relativt lång period och det är väsjöbacken, all cred till dom! men det jag undrar är om denna snöfattiga säsong (för de flesta) fått er att ändra inställning till den framtida skidåkningen, både för er egen del men även för framtida generationer? Har det påverkat er överhuvudtaget? på vilket sätt?osv..
Till exempel så gick SVT meteorologen Pär Holmgren ut och sa att Vasaloppet antagligen kommer att få läggas ner cirka år 2030 pga snöbrist och slask.
ja ni förstår, skulle vara innerligt tacksam om ni ville dela med er av era tankar och åsikter!
//A
Till exempel så gick SVT meteorologen Pär Holmgren ut och sa att Vasaloppet antagligen kommer att få läggas ner cirka år 2030 pga snöbrist och slask.
ja ni förstår, skulle vara innerligt tacksam om ni ville dela med er av era tankar och åsikter!
//A
Senast ändrad: