Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Skidåkninginomhus! Nu när säsongen börjar lida emot sitt slut!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 113240" data-attributes="member: 35960"><p>alltså det borde ju gå att bygga.. kolla på vad dom gör i dubai, där har dom en stor innomhus backe där det snöar varje natt och den längsta pisten är 400m eller liknande.. Dom har även en park, men klart då är Dubai ett ganska oljerikt land också vilket inte lilla sverige är.. Men skulle man få svenska staten att inse vad som är framtiden så kanske det finns en möjlighet..</p><p>Dock tror jag detta är väldigt dyrt, en ishall är för liten.. Om man räknar bort globen. </p><p>Så det bästa vore om dom på en redan stor skidord satsar på att bygga en inomhushall för skidåkning, för att få ett redan etablerat namn i reklam kampanjer och dylikt.. </p><p></p><p>Läste i ett tidigare inlägg om långa resvägar..</p><p></p><p>Det är exakt lika långt från norra sverige till mitten av sverige som det är från skåne till mitten av sverige.. Ska jag som är från kiruna åka ner och åka i säg åre eller liknande så är det en bra bit att resa, även om det går direkt flyg så tar det ju sin lilla tid.. </p><p></p><p>Nä om det ska byggas, bygg i mitten av landet så det är lika långt från alla håll!</p><p>och vad är det som säger att det kommer bli långa köer?</p><p>visst många kommer säkert åka dit men jag tror inte alla åker dit samma helg, nog ska man ha bra med otur om man kommer dit och hela svenska jibb eliten och amatörer är där samtidigt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 113240, member: 35960"] alltså det borde ju gå att bygga.. kolla på vad dom gör i dubai, där har dom en stor innomhus backe där det snöar varje natt och den längsta pisten är 400m eller liknande.. Dom har även en park, men klart då är Dubai ett ganska oljerikt land också vilket inte lilla sverige är.. Men skulle man få svenska staten att inse vad som är framtiden så kanske det finns en möjlighet.. Dock tror jag detta är väldigt dyrt, en ishall är för liten.. Om man räknar bort globen. Så det bästa vore om dom på en redan stor skidord satsar på att bygga en inomhushall för skidåkning, för att få ett redan etablerat namn i reklam kampanjer och dylikt.. Läste i ett tidigare inlägg om långa resvägar.. Det är exakt lika långt från norra sverige till mitten av sverige som det är från skåne till mitten av sverige.. Ska jag som är från kiruna åka ner och åka i säg åre eller liknande så är det en bra bit att resa, även om det går direkt flyg så tar det ju sin lilla tid.. Nä om det ska byggas, bygg i mitten av landet så det är lika långt från alla håll! och vad är det som säger att det kommer bli långa köer? visst många kommer säkert åka dit men jag tror inte alla åker dit samma helg, nog ska man ha bra med otur om man kommer dit och hela svenska jibb eliten och amatörer är där samtidigt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Skidåkninginomhus! Nu när säsongen börjar lida emot sitt slut!
Tillbaka
Topp