Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidångest:Scott Santiago Pure eller Fischer Watea
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Kvick" data-source="post: 133117" data-attributes="member: 16172"><p>Tjenare!</p><p>Nu har jag inte testat årets skidor men mitt tips är, speciellt om det blir säsong i Andermatt att köpa dig ett par riktiga lössnöskidor. Personligen ångrar jag det så här i efterhand. Själv körde jag på Explosive 190. Men efter att ha testat ett par "Birdos" en (!) gång så var jag såld. Att gå tillbaka till sina Explosive var som att gå tillbaka ett årtionde vad det gällde åkglädje och flyt. Stabiliteten upplevde jag som den samma. Anledningen till att Birdos-skidorna är i en annan dimension är den omvända skärningen a la Volant Spatula dvs. Bredare i midjan. Det som gör det ännu mer aktuellt är ju att skidorna produceras av Daniel som bor vid torget i Andermatt så du kommer säkert stöta på dom fler än en gång och då testa dom. Du kommer att ångra dig om du lagt alla pengar på ett par rena puderskidor med vanlig skärning.</p><p></p><p>Kolla www.birdos.com inget grafiskt mästerverk men lite information i alla fall. </p><p></p><p>Ett tips till, för två år sedan var monster 85 och Salomon Red Hot de bredaste skidorna som gick att köpa i byn, dessutom dyra. Men det går ju alltid att beställa till Schweiz från Conrad!</p><p></p><p>Vi ses där nere! Ska vara nere från 27:e dec till 18:e jan så nu hoppas vi bara på lite snö!!</p><p></p><p>Olle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Kvick, post: 133117, member: 16172"] Tjenare! Nu har jag inte testat årets skidor men mitt tips är, speciellt om det blir säsong i Andermatt att köpa dig ett par riktiga lössnöskidor. Personligen ångrar jag det så här i efterhand. Själv körde jag på Explosive 190. Men efter att ha testat ett par "Birdos" en (!) gång så var jag såld. Att gå tillbaka till sina Explosive var som att gå tillbaka ett årtionde vad det gällde åkglädje och flyt. Stabiliteten upplevde jag som den samma. Anledningen till att Birdos-skidorna är i en annan dimension är den omvända skärningen a la Volant Spatula dvs. Bredare i midjan. Det som gör det ännu mer aktuellt är ju att skidorna produceras av Daniel som bor vid torget i Andermatt så du kommer säkert stöta på dom fler än en gång och då testa dom. Du kommer att ångra dig om du lagt alla pengar på ett par rena puderskidor med vanlig skärning. Kolla www.birdos.com inget grafiskt mästerverk men lite information i alla fall. Ett tips till, för två år sedan var monster 85 och Salomon Red Hot de bredaste skidorna som gick att köpa i byn, dessutom dyra. Men det går ju alltid att beställa till Schweiz från Conrad! Vi ses där nere! Ska vara nere från 27:e dec till 18:e jan så nu hoppas vi bara på lite snö!! Olle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidångest:Scott Santiago Pure eller Fischer Watea
Tillbaka
Topp