Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidbagage (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1045749" data-attributes="member: 77701"><p>När jag flög med Lufthansa till Alperna senast (München) hade jag med mig en resväska på drygt 20 kilo, ett dubbelskidfodral med två par lagg i plus ytterkläder, lavinprylar etc (tror det vägde 19,5 till slut), samt pjäxorna och ryggsäcken som handbagage.</p><p>Trodde verkligen att de i incheckningen skulle tjura över dubbelskidfodralet (hade ringt och sagt att jag skulle ha skidor med mig, men inte nämnt hur många/hur stort bagage) men dom bara log och var hur trevliga som helst. Jag frågade för säkerhets skull att det var okej, och tydligen var det för att skidväskan inte vägde över 20 kilo, de brydde sig inte om vad jag lagt i den så länge det var skidrelaterat och jag inte översteg maxvikten. Samma med Swiss året innan.</p><p></p><p>Kanske kan vara värt att veta för den som plockar med mer än ett par lagg..</p><p></p><p>Kontentan av det hela: hädanefter tänker jag kolla hur mycket dyrare det är att flyga Swiss/Lufthansa om man ska flyga på en codeshareflight där man kan boka både via SAS eller Lufthansa/Swiss. Om mellanskillnaden för att välja någon av de senare inte överstiger den extra bagageavgiften som förmodligen tillkommer av att välja SAS är det ju lätt värt att pröjsa mer för själva biljetten..</p><p></p><p>Tycker dock att även Lufthansa borde införa choklad ombord. :D</p><p></p><p>Edit:</p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] jag är inte så säker på att dessa bagageregler gäller för utomeuropeiska flighter, men kan ju vara värt att kolla upp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1045749, member: 77701"] När jag flög med Lufthansa till Alperna senast (München) hade jag med mig en resväska på drygt 20 kilo, ett dubbelskidfodral med två par lagg i plus ytterkläder, lavinprylar etc (tror det vägde 19,5 till slut), samt pjäxorna och ryggsäcken som handbagage. Trodde verkligen att de i incheckningen skulle tjura över dubbelskidfodralet (hade ringt och sagt att jag skulle ha skidor med mig, men inte nämnt hur många/hur stort bagage) men dom bara log och var hur trevliga som helst. Jag frågade för säkerhets skull att det var okej, och tydligen var det för att skidväskan inte vägde över 20 kilo, de brydde sig inte om vad jag lagt i den så länge det var skidrelaterat och jag inte översteg maxvikten. Samma med Swiss året innan. Kanske kan vara värt att veta för den som plockar med mer än ett par lagg.. Kontentan av det hela: hädanefter tänker jag kolla hur mycket dyrare det är att flyga Swiss/Lufthansa om man ska flyga på en codeshareflight där man kan boka både via SAS eller Lufthansa/Swiss. Om mellanskillnaden för att välja någon av de senare inte överstiger den extra bagageavgiften som förmodligen tillkommer av att välja SAS är det ju lätt värt att pröjsa mer för själva biljetten.. Tycker dock att även Lufthansa borde införa choklad ombord. :D Edit: [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] jag är inte så säker på att dessa bagageregler gäller för utomeuropeiska flighter, men kan ju vara värt att kolla upp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidbagage (igen)
Tillbaka
Topp