Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidbagage (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="beng122" data-source="post: 1048491" data-attributes="member: 144643"><p>Ja det finns en sån regel men den verkar inte alltid funka. När jag skulle flyga till Australien i somras råchansade jag och hoppades på att de skulle gå efter Airberlins regler som jag checkade in hos även om min längsta flygning var med Etihad. Med Airberlin hade jag nämligen sen tidigare ett servicekort som gjorde att jag kunde ta med två väskor med 32 kg dvs båda mina skidor och en massa packning! Med Etihad hade jag fått betala ca 5000 för att ta med allt jag ville. Mamma stod redo på flygplatsen för att ta med övervikten hem om det inte skulle gå vägen, men det var ingen som sa nånting och jag kunde hämta ut min cirka 50 kg packning i Melbourne utan att ha betalat nånting extra. Dock hade jag inte riktigt planerat hur jag skulle få hem allt =) Då flög jag med Emirates från Brisbane och hade gjort mig av med mina gamla skidor och pjäxor redan så hade enbart 4 kg övervikt som flygbolaget bjöd på. Dock så vägde de mitt handbagage vilket jag aldrig varit med om förut, där jag hade 4 kg övervikt och var tvungen att slänga mina pjäxor (kunde liksom inte slänga datorn). Sjukt irriterande!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="beng122, post: 1048491, member: 144643"] Ja det finns en sån regel men den verkar inte alltid funka. När jag skulle flyga till Australien i somras råchansade jag och hoppades på att de skulle gå efter Airberlins regler som jag checkade in hos även om min längsta flygning var med Etihad. Med Airberlin hade jag nämligen sen tidigare ett servicekort som gjorde att jag kunde ta med två väskor med 32 kg dvs båda mina skidor och en massa packning! Med Etihad hade jag fått betala ca 5000 för att ta med allt jag ville. Mamma stod redo på flygplatsen för att ta med övervikten hem om det inte skulle gå vägen, men det var ingen som sa nånting och jag kunde hämta ut min cirka 50 kg packning i Melbourne utan att ha betalat nånting extra. Dock hade jag inte riktigt planerat hur jag skulle få hem allt =) Då flög jag med Emirates från Brisbane och hade gjort mig av med mina gamla skidor och pjäxor redan så hade enbart 4 kg övervikt som flygbolaget bjöd på. Dock så vägde de mitt handbagage vilket jag aldrig varit med om förut, där jag hade 4 kg övervikt och var tvungen att slänga mina pjäxor (kunde liksom inte slänga datorn). Sjukt irriterande!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidbagage (igen)
Tillbaka
Topp