Skidfrakt från Stockholm eller Frankfurt till Turin Val Thorens-området i morgon -akut!

Snowjunkie

Aktiv medlem
Skidfrakt från Stockholm eller Frankfurt till Turin Val Thorens-området i morgon -akut!
Hej,

vi har gjort världens miss och glömt boka plats för skidor med Lufthansa i morgon och nu var det fullt från Frankfurt där vi mellanlandar.

Finns det något sätt att få ner skidorna? Några idéer?

Kollat andra flighter men det är fullt eller så blir det för dyrt. Några kreativa idéer?

Det gäller 4 par skidor. Hemfrakt har vi ordnat.

Grenoble/Serre Chevalier området funkar också.

Senast ändrad:

Sulan

Medlem
Kanske lite för sent nu, men: Jag har vid två tillfällen varit med om detta (att en delsträcka är fullbokad) men då har jag bara kört på ändå och det har löst sig. Ingen har ens sagt något vi incheckningen i Sverige och skidorna kom fram. Naturligvis ingen garanti för att det funkar för dig, och i mitt fall har det bara gällt ett kolli. Men testa, kommer de inte fram får ni väl hyra.

Snowjunkie

Aktiv medlem
Tack Sulan för svar. Gick inte att checka in ändå, personalen vid incheckningen kunde inte checka in skidorna även om de ville. Det fanns en plats kvar för ett skidfodral som vi fyllde med tre par skidor. Så istället för att fem fick hyra för 1600 kr/person blev det solidariskt 750 kr/gubbe. Sen hade vi turen att vår guide kan frakta hem skidorna med bil senare. Det löste sig rätt bra ändå. :)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp