frejjonsson
Ny medlem
Skidgymnasium?
haha jag har inte h8at :Pmidgetboi sa:vig h8ers!!!!!!!!!!!niclasv sa:varför skrev du det då? :Sfreey sa:
ska gå lantbruk i norrland istället!"!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
haha jag har inte h8at :Pmidgetboi sa:vig h8ers!!!!!!!!!!!niclasv sa:varför skrev du det då? :Sfreey sa:
Du är grunden till allt h8ande, eller nej. Det är adam!freey sa:haha jag har inte h8at :Pmidgetboi sa:vig h8ers!!!!!!!!!!!niclasv sa:varför skrev du det då? :S
lol jag var så här seriös |---------| =) JAG SKA GÅÅ HOCKEYGYMNASIE I MALMÖ!!!!!!!!!! nejdå.. vig FTW!bergsten sa:Du är grunden till allt h8ande, eller nej. Det är adam!freey sa:haha jag har inte h8at :Pmidgetboi sa:vig h8ers!!!!!!!!!!!
adam är den enda på vig som hejDar faktisktmidgetboi sa:lol jag var så här seriös |---------| =) JAG SKA GÅÅ HOCKEYGYMNASIE I MALMÖ!!!!!!!!!! nejdå.. vig FTW!bergsten sa:Du är grunden till allt h8ande, eller nej. Det är adam!freey sa:haha jag har inte h8at :P
varför skulle man inte kunna satsa om man går i malung?JonH sa:Malung funkar om man bara vill ha möjlighet att åka skiis och lära sig nya grejer men kanske inte vill satsa på det.. Kiruna funkar om du vill ha möjlighet att ta dig längre en det!
vad är det som säger att malung är oseriöst? det ger samma behörighet som vilket handelsprogram som helst..Hummpe sa:Nu lägger jag mig i detta hela.
Jag VET ingenting om möjligheterna skidor/karriär-möjligheterna malung respektive V.I.G. Det jag däremot TROR och nästintill vet är att utbildningen (dvs. skolan/lärare m.m) är otroligt mycket "seriösare" (Läs bättre) på V.I.G än i Malung.
Hur kan jag veta det då? Jo jag går tillsammans med V.I.Garna här på RYMDGYMNASIET i Kiruna på programmet RymdTeknik. Nej, jag går inte V.I.G, men jag går i samma klass som dom trots allt. Och jag har inte mycket alls att klaga på när det gäller just skolan. Ja det kräver en del "i skallen" men jag tror det är värt det när allt kommer omkring.
Och jag har hört att skolan inte har varit (kanske inte är det nu, ingen koll) allt för seriös i malung.
Så vill du ha något mer med dig ifrån skolan än bara skidåkning, någonting att "falla tillbaka" på när knäna har kapsejsat eller ryggen är körd. Så är skulle mitt val vara kiruna och då V.I.G
Sen att det är vinter från tidig November till Maj är väl kanske inte heller något minus här i Kiruna heller om du är skidåkare.
En sista grej innan jag ger mig, att Kiruna skulle vara "out in nowhere"? 90 minuter till Stockholm med flyget är enligt mig verkligen inte "out in nowhere".
Tack och bock för mig. Ha det bra och välj skola med hjärnan och inte efter "måstevaracool-knölen".
Höjj
//Hummpe
och ni får leva väldigt länge i kolsvart mörkerbergsten sa:Tror du inte att vi har dedå? Vi har park mycket längre än er, vi har behörighet till högskola, vi har 5 träningar i veckan 1-4 och vi chillar sönder i skolan
har ni verkligen 5 skiddagar i veckan? vig har så sjuuuukt mkt längre säsong än alla andra! så vi får ju mer träning!Hjalles sa:Fattar inte varför någon vill gå VIG när man kan gå malung, få 5 åkdagar i veckan i typ världens bäst park och slappa i skolan men ändå få niiice behörighet till högskola, it's paradise!
Bring it on biatch !!!!Hjalles sa:okej så vi har typ samma program och åkmöjligheter bara att VIG ligger helt fucked to fakie.. Vi borde anordna en streetfight och göra upp detta!! VIG v.s. mlg
alltså jekub, vi går RYMDTEKNIK, det är en av dom linjerna du kan få mkt bra jobb på, handel är inte så brett som en teknik linje är, så därför så har vi mkt mer seriösare utbildning än vad ni har! exakt som hummpe förklarar!Jekub sa:vad är det som säger att malung är oseriöst? det ger samma behörighet som vilket handelsprogram som helst..Hummpe sa:Nu lägger jag mig i detta hela.
Jag VET ingenting om möjligheterna skidor/karriär-möjligheterna malung respektive V.I.G. Det jag däremot TROR och nästintill vet är att utbildningen (dvs. skolan/lärare m.m) är otroligt mycket "seriösare" (Läs bättre) på V.I.G än i Malung.
Hur kan jag veta det då? Jo jag går tillsammans med V.I.Garna här på RYMDGYMNASIET i Kiruna på programmet RymdTeknik. Nej, jag går inte V.I.G, men jag går i samma klass som dom trots allt. Och jag har inte mycket alls att klaga på när det gäller just skolan. Ja det kräver en del "i skallen" men jag tror det är värt det när allt kommer omkring.
Och jag har hört att skolan inte har varit (kanske inte är det nu, ingen koll) allt för seriös i malung.
Så vill du ha något mer med dig ifrån skolan än bara skidåkning, någonting att "falla tillbaka" på när knäna har kapsejsat eller ryggen är körd. Så är skulle mitt val vara kiruna och då V.I.G
Sen att det är vinter från tidig November till Maj är väl kanske inte heller något minus här i Kiruna heller om du är skidåkare.
En sista grej innan jag ger mig, att Kiruna skulle vara "out in nowhere"? 90 minuter till Stockholm med flyget är enligt mig verkligen inte "out in nowhere".
Tack och bock för mig. Ha det bra och välj skola med hjärnan och inte efter "måstevaracool-knölen".
Höjj
//Hummpe
alltså vi har en sol här uppe också, vi lever ju inte i mörker hela tiden:P och sen har vi ju faktiskt Kim bobergs och Pk hunders tränare, men jag vet inte,Kinkan sa:och ni får leva väldigt länge i kolsvart mörkerbergsten sa:Tror du inte att vi har dedå? Vi har park mycket längre än er, vi har behörighet till högskola, vi har 5 träningar i veckan 1-4 och vi chillar sönder i skolan
ja kom så jag kan pissa på dig!F-G sa:Bring it on biatch !!!!Hjalles sa:okej så vi har typ samma program och åkmöjligheter bara att VIG ligger helt fucked to fakie.. Vi borde anordna en streetfight och göra upp detta!! VIG v.s. mlg
För om det inte hade varit rymdteknik i kiruna så hade det varit en vanlig teknik linje. Och då hade dom inte kunnat ha riksintag..Pizzaaugust sa:Kiruna: obligatorisk Matte D(Overkill) och ointressant rymdteknik linje som troligen inte passar 1 promille av alla skidintresserade.
Malung: Handel, säger inge mer. Vi kan ju kolla betygen på majoriteten av alla som går Handel, man läser typ 10 poäng. B linje, synd att Malung tog bort Samhälle. Plus att de inte är riksintag.
Åre/Östersund: Estet, teater, emo , rakblad och kent
Vad är det för fel på en samhälls eller naturinriktad linje med skidåkning på schemat. Så kan man välja till själv extra kurser som vilken normal linje som helst. Hövva..
Bring it on!
liljaskolan har jibbing och snowboard som iv-val! det vill säga, du kan söka vilken linje som helst och ha jibbing/snowboard på skoltidPizzaaugust sa:Vad är det för fel på en samhälls eller naturinriktad linje med skidåkning på schemat. Så kan man välja till själv extra kurser som vilken normal linje som helst. Hövva..
Bring it on!
vi har kläppens park.bergsten sa:Tror du inte att vi har dedå? Vi har park mycket längre än er, vi har behörighet till högskola, vi har 5 träningar i veckan 1-4 och vi chillar sönder i skolan
sant dissa inte malung,Jekub sa:jag säger inte att kiruna är dåligt, jag tycker bara att ni kan sluta dissa malung utan att veta något om det!
wooord up!Viplash sa:Malung är fan så mycket bättre, vi får åka skidor i sveriges bästa park kläppen!
Och redan nu har vi 3 åkdagar i veckan att åka i ett av europas bästa big air arena just nu,vi har även sveriges bästa skol lunch under vintern och vi får även ett säsongs kort i hela sälen från kläppen-stöten även trysil. Medans ni i kiruna får bygga upp egna hopp och gå ut jaga lunch i de djupa mörka skogarna i norrland.. Men man får ju välja själv hur man vill tillbringa sina gymnasie år!
hahahahahahaViplash sa:Malung är fan så mycket bättre, vi får åka skidor i sveriges bästa park kläppen!
Och redan nu har vi 3 åkdagar i veckan att åka i ett av europas bästa big air arena just nu,vi har även sveriges bästa skol lunch under vintern och vi får även ett säsongs kort i hela sälen från kläppen-stöten även trysil. Medans ni i kiruna får bygga upp egna hopp och gå ut jaga lunch i de djupa mörka skogarna i norrland.. Men man får ju välja själv hur man vill tillbringa sina gymnasie år!
HAHAHA så santHjalles sa:kan vi inte bara starta en VIG v.s. MLG tråd där vi battlar istället? Fast det skulle nog inte vara någon mening för malung skulle bara vinna UUUUUH! SHIIIT HUR TÅÅÅL NI?
p.s vig suger.
p.s 2 alla som går vig luktar bajs!!!!
jag läser samhäll i malung wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewwwwwwPizzaaugust sa:Kiruna: obligatorisk Matte D(Overkill) och ointressant rymdteknik linje som troligen inte passar 1 promille av alla skidintresserade.
Malung: Handel, säger inge mer. Vi kan ju kolla betygen på majoriteten av alla som går Handel, man läser typ 10 poäng. B linje, synd att Malung tog bort Samhälle. Plus att de inte är riksintag.
Åre/Östersund: Estet, teater, emo , rakblad och kent
Vad är det för fel på en samhälls eller naturinriktad linje med skidåkning på schemat. Så kan man välja till själv extra kurser som vilken normal linje som helst. Hövva..
Bring it on!
malung, åka minst tre dagar i veckan i sveriges bästa park, äta sveriges bästa skollunch, fixa bra kontakter som senare leder till jobb och ha sjukt, sjukt roligtKorkskruvarn sa:Nice, men för att få ett slut på denna tråd, om jag vill gå på något skidgymnasium, fastän jag inte har så mycket erfarenhet, vart ska jag söka?
det finns bara ett alternativ; MALUNG!Korkskruvarn sa:Nice, men för att få ett slut på denna tråd, om jag vill gå på något skidgymnasium, fastän jag inte har så mycket erfarenhet, vart ska jag söka?