Skidhållare i takbox

Skidhållare i takbox
Hej alla!
Jag undrar om någon här har nåt bra förslag för att enkelt kunna spänna fast skidorna i takboxen.
Den enda som jag sett finns att köpa är Packline SkiFix, men vill gärna bygga nåt eget.

Har själv snickrat ihop en manick av trävirke, så att skidorna läggs parvis med sidorna nedåt.
Sedan spänner jag ned resp skidpar med sk släpvagnsstroppar.
Dagens bindningar gör dock att det måste vara stort mellanrum mellan varje skidpar och även min breda skidbox har begräsningar.
Ibland får man ju för sig att ta med fler än ett par skidor per person.
Tacksam för input.

Skidhälsningar/

Pillard

Aktiv medlem
Skidhållare i takbox
Spontant tänker jag att en lösning i trä blir väldigt tung. Eller ja, allt är ju relativt men om man vill ha en konstruktion för att hålla fast skidorna inne i takboxen tänker jag att man är ganska strikt med säkerhet och regler kring denna. Och är man det så är ju maxvikten i en takbox väldigt låg och att då stoppa in en träkonstruktion känns ju sådär. Personligen skulle jag aldrig stoppa in nåt utan kör med skidorna löst i boxen. Ska man vara lite extra noggrann går det ju att lägga in dem löst och sen spänna ett spännband runt hela paketet för att det inte ska kunna röra sig.

Halvsmurfen

Aktiv medlem
Skidhållare i takbox
Takboxtetris i den högre skolan numera är ett måste. Jag har lagt ett tunt liggunderlag i botten för att motverka skav samt spännband för att hålla dem på plats. Men det finns inget alternativ när 6-8 par ska med.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp