Skidhjälp Rocker 2 122 eller Völkl Shiro

• Trådstartare Trådstartare ODW
  • Start datum Start datum

ODW

Ny medlem
Hej!

Ska köpa nya skidor till denna säsong men är lite tveksam över vilken modell jag ska välja.
Skidorna ska användas under denna säsong i alperna, främst för offpist som är åtkomlig från liftarna, men även en del turer. Jag åker relativt avancerat, droppar klippor upp till 10 meter och vill därför ha en stabil sida som man vågar lita på. I nuläget har jag åkt på atomic sugar daddy, vilka har varit lite för klena. Är mest inne på R2:an i nuläget, men är rädd att den är för mjuk för mig. Vad tror ni? Shiron känns som ett robust säkert kort, men många skriver att den saknar lekfullhet, vilket känns tråkigt.

Jag väger 102 kg och är 185cm lång.

Tack på förhand.

Fan det låter ju som att du kan bli sponsrad ist! Lägg upp ett par edits och få skidorna gratis ist ;)

Skämt åsido. R2 är ju en modern skida med en modern och mer upprätt stans för att göra sig som bäst. Shiro är mer traditionell och mer "plöstryck". Sj diggar jag båda skidorna och hade väl gått för R2 122 i det valet just för att dem är mer lekfulla för de dagar som du inte vill kötta 10m klippor ;)

har kört både shiro och kuro från völkl och trots att kuron är rejält fetare med sina 132mm i midjan så upplevde jag dom som mer lekfulla än shiron. Att sedan kuron även funkar kanon i pist skadar ju inte......

/C

Tillbaka
Topp