Skidhjälp

eZbjorn

Ny medlem
Skidhjälp
Hej!
Håller på att leta som en galning efter ett par nya skidor inför säsongen i st anton och behöver lite råd. Det jag letar efter är en skida med minst 100mm i midja, twintip måste det vara och den skall fungera lite överallt men kommer användas mest i puder/offpist. Jag har kollat väldigt mycket på völkl Gotama 08/09 men även på obSETHed, armada jj och ross s7. Är detta några skidor ni kan rekommendera eller har ni något annat bra förslag. Gotaman går och köpa väldigt billigt på Sport conrad vilket är ett plus. Skidan ska vara lekfull och funka bra i skogen men inte vara för mjuk.

Jag är 182cm lång väger 85 kg

Om det blir gotaman är det 190 cm som gäller då?

mvh viktor

Senast ändrad:
Skidhjälp
Gotama kan nog vara bara ett bra alternativ. Om du ska ha den som enda skida så kanske den blir lite liten om det är väldigt mycket snö. Vet många som är väldigt nöjda med 4FRNT EHP som allround skida annars, funkar överallt från vad jag har hört. Hr tyvärr inte testat den själv än, tänkte göra det i vinter.

Annars så nämnde du väl några andra bra alternativ tyckte jag. Var inte rädd för att ha ett par skidor som är lite bredare bara, 112-116cm midja. Om du planerar att åka mest puder så är det värt det, de flesta klarar sig fint i pisten också.

Skidhjälp
Vill du ha ett par som krossar i pudret och är riktigt sköna i pisten borde du kolla in
HEAD JIMI 110 Rocker eller HEAD Alpinist
De har jag åkt på förra säsongen och kan rekommendera dem.
Sen är det alltid kaxigt att åka på rocker ;)

Skidhjälp
Om du vill ha ett par breda som är bra i offpist men ändå bra o pisten kolla in www.hendryxskis.se

HAr testat Purple haze och gillade den vädigt mycket :) även voodochild är riktigt sköna att åka på

Tillbaka
Topp