skidhyra o andra tips för Bad Gastein

fraje

Ny medlem
Hej,
Googlat runt lite o i jakt på bra skidor att hyra en långweekend i Bad Gastein.
Många uthyrare verkar bara ha pistskidor. First Decent har jag kikat på, är det de som gäller där nere om man vill ha bättre urval? några tips på alternativa butiker??
hur löser man förvaring bäst? har blivit för bekväm för att bära runt på allt till-o-från backen. finns förvaring nära lift? FD verkar även erbjuda förvaring, men har dålig lokalkoll så hur långt bort de ligger från liften vet jag inte.

Några andra bra tips för BG?
bäst afterski
bästa bärsen i backen
bästa solläget
bästa relax hänget - spa typ?
... allt som är bäst helt enkelt ;-)

tack för alla tips!
//Frans

Hyr på First Decent bra grejer, bra personal och ligger nära liften. Finns förvaring precis bredvid liften Schober tror jag att det heter där kan man även hyra skidor och få gratis förvaring men vet inte hur deras utbud är

Bästa afterski är Lederhosen Bar eller Silver Bullet Bar, bärsen i backen är bara att ta det första bästa, beror på vart solen är bäst.

Spa/relax - Felsentherme Gastein finns mitt i byn, mittemot liften. Finns även ett bad och spa i Bad Hofgastein.

Sport Schober vid Stubnerkogelliften har både breda skidor och förvaring.
Dessutom för dem som har egna skidor har dom skidservice med en slip i absolut världsklass till mycket lägre priser än hemma.

Hyr en guide via SportSchober (svensk service fås om rätt person sitter där...) och få offpist uppe vid Sportgastein.
Om inte så rekommenderas Sportgastein ändå.
Lite folk och fantastiska pister att bränna på med storslalomskidorna på kant.

Tillbaka
Topp