Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidkompis till Norge/Alperna sökes v1 2024
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1293443" data-attributes="member: 144594"><p>Kompletterar PCs mer utförliga svar och instämmer mestadels men jag har inte varit i Norefjell. Vi gillade både Hafjell och Kvitfjell - den kombinationen är värdefull. Vi kan absolut tänka oss Hafjell igen men som sagt har ej sett Norefjell. Instämmer när det gäller den flacka toppen i Hafjell - räkna i princip bort den delen av systemet, man har knappt styrfart där. Men vi hittade många fina röda backar i nedre 2/3 av totala fallhöjden och trots mycket folk fanns det god plats i både backar och liftar v 1 2022.</p><p>Om ni besöker Kvitfjell, viss varning för vägen upp till huvud/mellanstationen, snöig hal väg, verkar som att de inte gillar att sanda. Man kan istället parkera vid vägen i nedre dalen med lift upp eller ta den södra vägen upp runt berget.</p><p>I Kvitfjell är istället den sista backen ner , OS-störtloppet, tidvis mycket brant (och inte särskilt njutbar). Man kan ta liften ner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1293443, member: 144594"] Kompletterar PCs mer utförliga svar och instämmer mestadels men jag har inte varit i Norefjell. Vi gillade både Hafjell och Kvitfjell - den kombinationen är värdefull. Vi kan absolut tänka oss Hafjell igen men som sagt har ej sett Norefjell. Instämmer när det gäller den flacka toppen i Hafjell - räkna i princip bort den delen av systemet, man har knappt styrfart där. Men vi hittade många fina röda backar i nedre 2/3 av totala fallhöjden och trots mycket folk fanns det god plats i både backar och liftar v 1 2022. Om ni besöker Kvitfjell, viss varning för vägen upp till huvud/mellanstationen, snöig hal väg, verkar som att de inte gillar att sanda. Man kan istället parkera vid vägen i nedre dalen med lift upp eller ta den södra vägen upp runt berget. I Kvitfjell är istället den sista backen ner , OS-störtloppet, tidvis mycket brant (och inte särskilt njutbar). Man kan ta liften ner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Skidkompis till Norge/Alperna sökes v1 2024
Tillbaka
Topp