Skidköp- HJÄLP !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skidköp- HJÄLP !
Hej , jo det är så här att det finns ett par skidor som är 174cm och jag är 165cm !
Ska jag köpa dom eller är dom för långa?

Skidköp- HJÄLP !
Dom är nog lite långa, men det beror ju på vad du ska åka. Park? Puder? Pist?

Skidköp- HJÄLP !
Det beror alldeles på hur gammal du är och hur mycket du kommer växa till. Om jag varit runt 12-13 år så hade jag köpt skidorna, eftersom jag då hade en bit kvar att växa. Dessutom så beror det på din erfarenhet

Skidköp- HJÄLP !
Jag åker mest park / FBC Jag är tretton och jag kan väl 3or och 5or med grabs , alla grabs, backflip , one foot tricks på rail !

Skidköp- HJÄLP !
Asså det är faktiskt typ 6 månader tills snön börjar falla (Hoppas på midre) och jag är 165 nu , men jag vet inte , därför la jag upp tråden !

Skidköp- HJÄLP !
Jag tycker du ska köpa som, man växer mycket i våran ålder ;)
Jag är jävlit kort för min ålder är bara 140 cm och ska köpa skidor som är 141, men 1 cm är inte mycket!! =)

Skidköp- HJÄLP !
asså, om de är ett bra pris osv, ta dom... man brukar växa mycket under sommarn..

Skidköp- HJÄLP !
Tycker lätt att du ska köpa, du blir stabilare i luften och stabilare landningar med lite längre skidor!! det är riktigt skönt också!

Skidköp- HJÄLP !
Sommrarna när man är 13-15år växer man hur mycke som helst. Ta mig till ett ex när ja var 13år (förra året) så var jag 162cm sen efter den sommarn var jag 174cm. Men jag är kanske är ovanlig på det sättet. Men ja tycker inte du ska köpa dom eftersom du vet inte hur lång du kommer bli under sommarn

Skidköp- HJÄLP !
Köp dom om du nu inte väger allt för lite. Det gött med längre skidor eftersom det blir mycket stabilare. När man väl har vant sig med dom vill man inte ha kortare. Jag vill bara ha längre hela tiden :D

Skidköp- HJÄLP !
DanneK sa:
Sommrarna när man är 13-15år växer man hur mycke som helst. Ta mig till ett ex när ja var 13år (förra året) så var jag 162cm sen efter den sommarn var jag 174cm. Men jag är kanske är ovanlig på det sättet. Men ja tycker inte du ska köpa dom eftersom du vet inte hur lång du kommer bli under sommarn
nix pix, icke ovanlig, jag var 172cm innan förra sommarn, nu är jag 185 cm.

Skidköp- HJÄLP !
Det är ju helt från person till person, och vart du åker, men när jag var 12 år hade jag sådana skitdor och det blev bara skitdrygt, och det blev svårt att åka i skogen, alldeles för klumpigt enligt mej.

Skidköp- HJÄLP !
duffman sa:
DanneK sa:
nix pix, icke ovanlig, jag var 172cm innan förra sommarn, nu är jag 185 cm.
Båda ni är ovanliga :O eller så går era måttband fel.

Skidköp- HJÄLP !
https://www.freeride.se/content/92/

Totalt omöjligt att svara på. Jag är 185 lång och 80 pannor, jag kan åka skidor från 1,50m slalomlagg upp till 2m puderfetingar.
Att välja längd gör man inte efter kroppslängden, finns många fler faktorer, men länken här är riktigt bra. Prova!

Eftersom detta ämne diskuterats tusen gånger låser jag...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp