Skidkop USA freeride

pellehej

Ny medlem
Skidkop USA freeride
Hej!

Har precis kommit till denver och tankte skaffa mig ett par nya lagg. Aker i sverige ca 70% pist och 30% offpist, far se hur det bli nar jag aker har. Jag vill iallafall ha ett par skidor som ar roliga att aka i pisten men som aven fungerar hyfsat bra i offpist. Jag vager 66 kilo, 172 cm lang.

Var pa en affar idag och kollade, men utbudet ar sa enormt stort att det ar svart att rikta in sig pa nagot. Vad rekkomenderar ni?

Anton

Skidkop USA freeride
Blizzard Bonafide
Völkl Katana
Blizzard Cochise
Nordica Patron

Mina favoritskidor för hela berget, ingen är väl mer favorit än den andra utan det beror på vilken humör snön är på. Mitt tips är att gå och hyra och fråga om man får byta skidor under dagen. Om man sen bestämmer sig för att köpa skidor brukar de dra av det man betalade för hyran från det totala priset på skidorna man köper.

//Robin

Skidkop USA freeride
Okej! Jag inbillar mig att blizzard bonafide skulle vara bäst då, känns som de andra blir lite för mycket midja. Men somsagt, det lär vara bäst att hyra i första hand. Har du någon koll på icelantics skidor? De är tillverkade här i Colorado som jag fattar det, vore ju nice.

Tillbaka
Topp