Skidkul i Romme Alpin!

Mountain_Man

Aktiv medlem
Skidkul i Romme Alpin!
Att även skogsbackar kan bjuda på en adrenalinkick värd namnet fick jag bekräftat i morse.

Säsongens första besök i Romme Alpin gav mig en riktigt rejäl överraskning som från ett i det närmaste chockartat tillstånd övergick till ett brett leende. Tidigare har pisterna i Romme kännetecknats av ett oklanderligt jämnt underlag utan några som helst överraskningar. I tron om att detta gäller i år kastade jag mig utför Götes brant i ett knivskarpt skär. Med stor förvånining konstaterade jag att det hänt något... plötsligt försvann backen under mina fötter!

Den tidigare "jämna" pisten har förvandlats till ett "böljande" landskap. När chocken lagt sig och jag förstått vad som hänt blev det riktigt roligt och i hög hastighet skar jag mig ner mot dalen. Så läckert! Som en megastor "funpark" med sugande kullar och dalar där valet är fritt mellan att sträcka ut mot backen eller dra upp benen och ta luft... ;-)

Väl godkänt Romme!

MVH / MM

PS! Romme avnjutes bäst mellan klockan 9.00 och 10.30 då pisterna håller en hög kvalité och Lindvallenvarning ej ännu har utfärdats. Jag körde sex snabba innan klockan 10.00! DS.

Skidkul i Romme Alpin!
Ännu en gång har skidvärldens undre makter fått med sig ytterligare en undersåte i denna plan kallad konspiration.

Skidkul i Romme Alpin!
Mountain Man

Fick även jag en duktig flygtur då jag i gammal vana laddade fullt ner för "Götes brant". Otroligt skön känsla att ligga på skär när terrängen varierar så kraftig.
Tar man Romme för vad det är kan man ha riktigt skoj!
Även en överbefolkad backe på e.m har sin tjusning, då man i oförändrad fart får öva på blixtsnabba beslut och byte av färdriktning.
Tyvärr finns det alltför många som tycker om att spänna på sig brädan direkt efter ett krön. Gärna 3-4st i bredd.
Oftast brukar dock sista halvmetern på båda sidorna vara lediga och dessutom utrustade med all snö som sladdats upp från mitten av backen.

Klart godkännt för att stilla skidabstinensen!

Skidkul i Romme Alpin!
Ja va i Romme ida. Det hade snöat nästan en decimeter (lite överdrivet kanske, men inte mycket) puder uppe på pistningen. Första åken var grymma!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp