hehe vilken jävla lång tråd, orkade knappt läsa igenom förstasidan:D
Svårt att komma med ett fulländat svar för det finns så mkt man kan ta med men lite kort då:P
Jag själv har ett par neongröna skidbyxor som är lite baggy och en skogsgrön skidjacka med gula detaljer. vilket inte passar ihop alls och jag själv skulle vilja att både jackan och byxorna va nån storlek större, iaf så att jackan kom nedanför rumpan men det har jag tyvär inte råd med för jag la pengarna på ett par nya skidor och ett nytt ryggskydd iår(=
men vafan jag kommer ju inte kunna se mig själv i allt puder jag kommer kunna åka i med mina nya skidor på fötterna och ett bra ryggskydd som kanske räddar mig från skador ifall nåt skulle hända:p men som sagt hade jag haft råd skulle jag lätt köpt dom snyggaste kläderna jag kunde hitta. för det är ju alltid kul att se bra ut för det är ju så inom alla områden och det har alltid vart så, kommer alltid att vara

Och alla speglar vi den stil vi tycker om och tycker ser cool ut så då köper vi också sånna kläder att åka skidor i.
Så långt är vi alla skid och snowboardåkare ( förlåt att jag glömt skriva snowboardåkare innan men jag liksom räkna med er endå:p tänkte inte påre nåt specielt) , så långt är vi iaf överens va?
Iaf nästan,
för nybörjare brukar väll endå inte komma första dagen till backen klädda i samma kläder som sammy carlson, tj chiller, simon dumont, jossi wells och alla de andra skid och snowboardåkare ( kan inga namn på snowboardåkare=( ) har?
Dom kanske köpte ett par termobrallor på intersport och så nån jacka som är varm.
Men inte dom här lite finare barnen från t ex Lidingö i stockholmstrakten elr någon annan storstad elr så. ( detta är väldigt dummt av mig att sätta alla som kommer från sådanna ställen i en kattegori och antyda att alla är så just därifrån utan jag menar.. äh fortsätt läs, det är svårt att förklara \"/ ) men lite den typen, ni flesta förstår vad jag menar. Som börjar klara sig ganska bra i backen och kanske klarar av en 360 på ett hopp där man kanske flyger 2 meter och för det berättar om att han kan backflip å fråntflip och 720 och att han kan raila osv till sina kompisar i skolan och sen berättar om sina nya skidkläder som är 5XL.
Sen när han står vid toppen av liften till parken igen några månader senare och kör ner mot hoppet och snurrar ett varv för att sedan hänga och svänga med bakåtvikt hela vägen ner och hoppas att alla mindre barn tycker att han ser cool ut. Utan at sträva efter att lära sig nåt nytt elr försöka att faktiskt ha skoj utan det enda han tänker på är att se cool ut.
Ni måste hålla med om att klädstilen i vissa fall speglar ens nivå när det gäller skidåkning och snowboardåkning. inte alltid men ibland. Det första man ser är ju liksom utseendet inte åkningen.
och att om man ser nån med coola kläder så antar man att den är bra. Den tanken kommer upp, följt av att det kanske bara är nån storstadsfjolla som inget kan men som försöker få folk att tro det. och då kan man själv försöka visa att man är cool\"/ så var det iaf för mig för 2 år sen. och jag får fortfarande sådanna tankar, men nu förtiden påminner jag mig själv varenda gång det händer att skidor är skoj och att det är det jag vill strava efter. Att ha skoj, så ler jag lite och tänker att den jag såg tänkte säkert exakt likadant om mig och jag hoppas att med ett leende att han ser det och förstår att så inte är fallet:p
haha nu orkar jag inte skriva mer och jag tror också att jag skrev lite i onödan för jag tror aldrig jag riktigt svarade på saken men jag skrev iaf lite av mina tankar som jag har just nu(= och dom kan mycket väll ändras tills imorn på vissa punkter där jag kommer på klokare och bättre fungerande tankar för mig som får mig OCH ANDRA att må bra och inte h8a! Det är synd. Det här va min tanke just nu iaf. tänker inte skriva nåt mer i den här tråden så om ni läst, reflektara bara över det, kanske ändra uppfattning elr kanske inte, skriv era tankar och försökt svara på trådens fråga med hjälp av dom. Ni behöver inte skriva dumma kommentarer om mitt inlägg utan skriv ert inlägg mer era tycken och tänkandet så får jag läsa dom ist och kanske ändra uppfattning och tänka annortlunda av det ist. Inte av att någon säger åt mig att jag har fel
För jag har värken fel elr rätt, jag har bara egna tankar. Gonatt