skidlängd???

skidlängd???
Tjena Tim!

Om jag var du skulle jag välja 179 cm. Längden beror ju naturligtvis mkt på hur och var du tänker åka. Men 187 cm känns lite långt om du väger 67 kg och är 180 cm lång.

/Macke

skidlängd???
Folk kör på tok för korta skidor nuförtiden och detta gäller speciellt telisskidor. Jag anser att telisskidor bör väljas en bit längre (men möjligen mjukare) än alpina dito. Jag kan förklara varför någon annan gång.

Om du menar allvar med din åkning bör du inte välja kortare än 186, gärna lite längre. X-Scream är en mjuk skida som är väl lämpad att välja lite längre (även om de längre nog or lite styvare).

Med 179 cm kommer du aldrig att kunna åka snabbt, kraftfullt och stabilt när det är annat underlag än något perfekt slätt. Vill du bara ha något lättsvängt och inte gillar att ösa på kan du med gott samvete välja 179.

HitMe

skidlängd???
Som vanligt ett sunt inlägg från mannen, myten och rekryten. Korta skidor ger inte samma kick, varken i svängarna eller i huvudet. Efter ett tag tenderar man att lessna på att åka omkring och sladda och det säger sig självt att man hellre bränner i 90 än i 30...

Tipp, tapp...

skidlängd???
tycker du skall köpa ett par X-scream 9 istället för series! Köp då i längden 187 (längsta) så behöver du inte oroa dig för att din flugvikt kommer hindra dig...
(skidan är lite mjukare och därför bättre för dig!)

Tillbaka
Topp