skidlärarutbildningen i Åre

nessan87

Ny medlem
Detta är mitt mål. Tänker verkligen ge allt för att nå dit. Nån annan som känner samma sak?? Föressten hur gammal ska man vara, som minst, för att komma in där?

Tjabba hallå!
Jag funderar starkt på att anmäla mig till den här utbildningen i Åre till nästa säsong, och min fråga är om det är fler, här på freeride.nu, som funderar på att göra samma sak?

Dessutom hoppas jag på att någon som har gått denna utbildning kan ge en kommentar. Var lärarna bra? Kurserna? Eventuella rabatter på nödvändig utrustning eller annat av relevans.

Tack för mig!
/Jens

ps. jag vet att tråden är några månader gammal men jag är fortfarande lika nyfiken!

Vill ni ha info om Skidlärarlinjen i Åre ska ni ta kontakt med Ola Rockberg (ola_rockberg här på FR). Han är rejält insyltad där! Lycka till, jag tänkte söka men bestämde mig för "vanliga" studier istället.

e lite sugen på "Svenska turism och skidlärarutbildningen" som de kör i Orsa.. nån som hört nåt om hur den är?

PS. de e en KY utbildning på två år (80 högskole poäng) med möjlighet att plugga vidare utomlands eller så. DS.

Jag har också hört talas om skidlärarutbildningen i Orsa, den verkar nästan vara bättre. Iafall om man bor i
Uppsala ;)

Hej alla blivande skidlärare!

Jag vill starkt rekommendera Svenska Skidlärarlinjen i Åre/Järpen. Förutom att året gav mig en enormt mer medveten skidåkning, träffade jag vänner för livet.

Du måste ha gått ut gymnasiet för att gå på Svenska Skidlärarlinjen, dessutom ska du klara av det "skidtest" som finns att studera på www.skidlararlinjen.se. Uppåket för testet kan du göra på en Skidskola i Sverige, eller kontakta Ola Rockberg. Mer info finns på hemsidan ovan.

Lycka till med planerna, o hör av er till mig om ni undrar över något!

Tillbaka
Topp