Skidor är jäkligt rare

jhei

Ny medlem
Skidor är jäkligt rare
Shueluu

Är det någon som håller med mig om att de va sjukt mycket roligare att åka på dom gamla goda tiderna?
Under säsongen 05-06 hypades ju newschoolåkningen med kangaroon och sen dess känns det som att jibbing blivit alltmer av en sport. De är fan jävligt jobbigt o tänka på när man minns tillbaka till gamla tider, ex Absence och TBC. De har blivit på tok för seriöst.

Personligen är jag en avdankad oldboy och de skulle va fett om det finns nåra som håller med mig kvar på freeride.
hur ser framtiden ut egentligen?

fridens

Skidor är jäkligt rare
Times change!
Att folk inte hänger med och blir bakåtsträvande hör till:)
Men jag ser faktiskt tillbaka på riktigt gamla snowboardfilmer och tycker faktiskt de var sjuuuuuuuukt mycket bättre då på att åka (inte trickmässigt)

Skidor är jäkligt rare
Jag kan hålla med dig. Kändes mycket softare när man kollade på Whitesafari och när dom stora enkel och dubbelkinkarna satt uppe i Bräcke.
Tycker dock att utvecklingen är rolig också!

Skidor är jäkligt rare
Jag tycker att stilen är det viktigaste och därför ser jag gärna på lite äldre grejer. I och för sig finns det ju numer många som kan kombinera stora snurrar med stil, men jag förederar ändå tex. Lolo Favre eller Liam Downey före TJ Schiller och Simon Dumont....

Skidor är jäkligt rare
Vaddå "det var bättre förr" ??

Gör som jag, åk till myrorna, köp en gammal färgglad skidoverall för en 50 spänn. Dra på dig skiten, stick ut i backen och återupptäck åkstilen "sittande skitställning med jazzande knän" igen.

Det kanske är dags för sporten att ta ett nytt kliv? Bojkotta hoppen, gå tillbaka till puckel eller freestyle? Eller något helt nytt?

Själv uppskattar jag alla typer av skidåkning. Allt från vasaloppet och världscupen till alla skidfilmer. (Ja även backhoppningen i Garmich Partenkirschen på nyårsdagen...) men just jibbing har jag svårt att smälta då det idag mest liknar nån sorts gymnastik.

Tillbaka
Topp