Skidor för riksgränsen över valborg!

sofiaje

Ny medlem
Hej!
Jag ska åka till riksgränsen över valborg och funderar på att hyra ett par offpisteskidor. Vad tror ni, är det tillräckligt med snö utanför pisten, jag läste att det var 1,30 där nu, för ett par bredare skidor? Vilka ska jag satsa på att hyra i sådana fall?
Nån annan som ska till gränsen i helgen?
Tack! Sofia

Åkte därifrån i igår (söndag), under veckan jag var där var snötillgången bra, men det har blivit rejält varmt där nu och snön kommer nog försvinna i en rasande takt. Känns väl vettigast att se efter när du är där helt enkelt?

Det beror ju lite på vad du menar med offpistskida också. Du ska ju inte ha några fetingar med 130 mm midja som det är nu direkt, men det kan ev. finnas en poäng med att köra på något som är lite bredare och har lite längre svängradie än pistsmiskare på 60 mm resp 14 m.

Senast ändrad:
Ja, det låter vettigast ;) Hade ni bra åkning? Låter bra att det är varmt :D Kanske kan det lovade dåliga vädret inför helgen vänta lite :P

sofiaje sa:
Ja, det låter vettigast ;) Hade ni bra åkning? Låter bra att det är varmt :D Kanske kan det lovade dåliga vädret inför helgen vänta lite :P
Turar man är åkningen alltid bra! Nej, men det var bra åkning imho. Inget puder, men en del vinddriven och packad snö och en del finfin åkning i solarbetad vårsnö. Men som sagt, det där med hur länge snötäcket kommer hålla är nog osäkert, det började krypa fram mer och mer berg under tiden jag var där.

Du kan vara helt lugn, det kommer vara gott om snö kvar till helgen. Ska bli kallare nu under veckan och snö lite.
Hoppas du får en bra helg.

dannedieharder sa:
Du kan vara helt lugn, det kommer vara gott om snö kvar till helgen. Ska bli kallare nu under veckan och snö lite.
Hoppas du får en bra helg.
Skönt att höra! Hoppas bara att vädret helt plötsligt spricker upp på torsdag eftermiddag och håller sig fint hela helgen :D Ja, det kommer nog bli en grym helg!

SSyk sa:
Idag var föret mycket bättre.. och snön kommer att räcka till helgen.
Yay! Det låter grymt :D Är det värt att hyra ett par offpistskidor tycker du? Jag har bara ett par pistskidor som är grymma i pisten men... :)

Lämna pistskidorna hemma, ingen åker väl till Gränsen för att nöta pist :) Gå in på Schmedjan och be dem råda dig! Om du inte varit i Gränsen (alt. inte hittar så bra) tidigare kolla ut något gäng som verkar veta vad de gör och fråga om du får åka några åk med dem...

LoBoMan sa:
Lämna pistskidorna hemma, ingen åker väl till Gränsen för att nöta pist :) Gå in på Schmedjan och be dem råda dig! Om du inte varit i Gränsen (alt. inte hittar så bra) tidigare kolla ut något gäng som verkar veta vad de gör och fråga om du får åka några åk med dem...
Nej jag menar väl det! Hoppades bara att det skulle vara tillräckigt mycket snö kvar för lite offpist! Nej, det är första gången, så jag litar på att det finns folk med som hittar :) Tack för tipsen!

Kan man inte åka får man iaf vara snygg när man göra det ;) Materialåkare ftw!

Tillbaka
Topp