skidor!!!hjälp!!

Adammm

Ny medlem
skidor!!!hjälp!!
hej.
vilka skidor skulle du välja om du skulle köpa ett par nu??
säg varför också, skulle vara schyst.
mvh adam

skidor!!!hjälp!!
vill man köpa ett par prisvärda lagg så skulle jag sikta in mig på ett par mad_trix på stadium. dock finns det en viss risk för att det inte finns så många olika längder kvar att välja mellan, så finns det inga som passar kan ju rossignol scratch vara ett hett alternativ (på stadium för 4000 :-) har en polare som gasar runt på ett par såna, han har tävlat på racinglagg innan och är grymt nöjd med prestandan i både pist, offpist och park.

skidor!!!hjälp!!
Just nu skulle jag vilja ha ett par Dynastar Skicross 10:or. Varför, läs min recension av förra årets modell. Och de nya lär ju knappast vara sämre än fjolårets.

skidor!!!hjälp!!
ja skulle slå till på ett par k2 public enemy om dom skulle finnas i ett annat längdsystem. ja vill typ ha runt 174cm och dom finns i 169 o 179.

men designen är grym!

skidor!!!hjälp!!
Hej!!Jag tycker att du ska ta o köpa ett par salomon 1080. Dom e riktigt bra att köra på i pist, parker vad du en vill köra.Sen scratch skidan e inte dumm den heller.Sen finns det ju bra skidor som inte e twintip.Salonon scream eller crossmax serie e bra.Hoppas du hittar ett par bra skidor.Åk på testhelger i anläggningarna så du får testa olika. kram

skidor!!!hjälp!!
tack för tipsen. men jag letar mer efter twintips.
jag ska till usa och där ska jag köpa ett par twintips.
så jag behöver veta varför just den skidan är så bra.
jag är 173 och väger 60 kg

skidor!!!hjälp!!
drakeboinay e bäst (tror jag i alla fall)de är gjorda i
kolfiber. Jag tänkte köpa sånna men det tog för lång tid
att få de hit till sverige. 4front e snygga.

skidor!!!hjälp!!
jag har köpt ett par slitter nya scratch fs (årets modell) för 3995kr med bindning (scratch 100). Jag har inte hunnit åka på dem än men kan tänka mig att det var ett bra köp för de kostade normalt 6000kr. dt skulle jag rekomendera.

skidor!!!hjälp!!
jag har tittat på getboards men är det alla skidor som finns i usa just nu. jag vill veta vilka skidor som rekomenderas.

skidor!!!hjälp!!
bor for tillfallet i kanada och kopte arets k2 public
enemys med look p12 jib bindning for 829 cad med
frakt, och jag maste saga att de skidorna ar allt jag
kraver fran ett par skidor.

Priset var ju inte allt for bra men du kan fa dom for runt
329 $us plus bindningar.

Jag ar 172 lang och vager 72 kg och kor pa 169:orna.
vet ej vad du borde har da du vager 60 kg men om du
ser dig sjalv som duktig kan du nog bemastra
169:orna.

Angaende 4front skidorna sa ar dom svara att fa tag pa
(kollade aven upp dom innan jag kopte)

skidor!!!hjälp!!
LINE är grymma. Har aldrig kört på några, de är ganska
ovanliga i sverige men verkar ganska stora i USA, de är
inte speciellt dyra heller.
Det är svårt att rekomendera skidor som man inte har
kört på, man får gå efter hur de ser ut.

Jag kör på ett par salomon 1080 årets 181långa, har
aldrig åkt på ett par bättre skidor.
Hade ett par Fisher airstyleNT de var bra men gick
sönder när jag krockade med skoter.

skidor!!!hjälp!!
testade ett par Völkl V-PRO (www.v-ski.com) igår och dom verkar riktigt stabila(ganska breda) och sköna att åka på finns att då tag på 170 cm så det ska väll duga för de flesta åtminstone för mig som är 1.79 dessutom är dom rätt snygga annars skulle jag skaffa mig ett par K2 public enemy eller Line´s Skogen Sprang PRO dom verkar ju grymtbra..

lycka till i skidletandet

skidor!!!hjälp!!
om du ska ha ett par grymt bra twintip skider SKA du bara ha ett par atomic tweak! Dom e snygga lättåkta å GRYMT lätta. dom finns på alpingaraget i å för sej kostar dom 5000:- men de e de fan värt! om dom e för dyra lr nån annan orsak så tycker ja du ska kolla på scratch på stadium (4000 :-) lr mad_trix på stadium (om dom fortfarande har sitt erbjudande på dom...kostade då 2500:-).

skidor!!!hjälp!!
Det mesta finns ute pa marknaden, allt som finns att
tillga i europa finns att fa tag pa i staterna. Kanske inte
Extrem dock.

Problemet du kan stota pa ar ju vad de lokala butikerna
har i sitt utbud, och vad dom har inne for tillfallet.

Jag foreslar att du gar till hemsidorna for respektive
marke och kollar under Dealer eller dealer locator.
sa far du reda pa var du kan hitta vad du letar efter.

Ex: www.4frnt.com
www.armadaskis.com
www.k2factoryteam.com
www.lineskis.com

skidor!!!hjälp!!
näe ja kör inte på ett par atomic tweak men ja har testat ett par å dom e så GRYMT sköna!!

skidor!!!hjälp!!
Jag köpte ett par för ungefär två veckor sen, då köpte jag rossignol scratch.

Varför? Jo, för att de är snygga, felxiga jibberskidor!

skidor!!!hjälp!!
Jag har fattat att det är ett par twintip med halvbred midja du är ute efter. Jag har själv nyss köpt ett par K2 Public Enemy 179 och jag kan lätt säga att det är den grymmaste twintip jag någonsin åkt.

De fungerar grymt bra i pipen, i hoppen är de så stabila i landning att jag aldrig kommer dra en vurpa mer känns det som. Åka/hoppa/landa switch känns lika säkert som att köra framåt. Har inte hårdtestat dem i offpisten än men jag "vet" att de kommer funka grymt bra där också.

Detta är vad jag hade för krav/förväntningar på en twintip, men det var innan jag köpte K2 PE.

De fungerar grymt bra i pisten också. Jag har kört i isig, pucklig kvällsåkningsbacke i Sälen (och då snackar vi rätt bra med is lite här och var) och det går hur bra som helst. Få upp dem kant är kanske inte lika lätt som med ett par 156 cm långa Fischer Slalom men har man bara lite fart och inte är överkåt på skärande kortsväng-mellansväng så funkar de grymt där också.

Det absolut sista kravet jag har på ett par skidor är att de är snygga, men det skadar ju inte om de är duktigt snygga, vilket K2 PE just är.

Tillbaka
Topp