Jag har fattat att det är ett par twintip med halvbred midja du är ute efter. Jag har själv nyss köpt ett par K2 Public Enemy 179 och jag kan lätt säga att det är den grymmaste twintip jag någonsin åkt.
De fungerar grymt bra i pipen, i hoppen är de så stabila i landning att jag aldrig kommer dra en vurpa mer känns det som. Åka/hoppa/landa switch känns lika säkert som att köra framåt. Har inte hårdtestat dem i offpisten än men jag "vet" att de kommer funka grymt bra där också.
Detta är vad jag hade för krav/förväntningar på en twintip, men det var innan jag köpte K2 PE.
De fungerar grymt bra i pisten också. Jag har kört i isig, pucklig kvällsåkningsbacke i Sälen (och då snackar vi rätt bra med is lite här och var) och det går hur bra som helst. Få upp dem kant är kanske inte lika lätt som med ett par 156 cm långa Fischer Slalom men har man bara lite fart och inte är överkåt på skärande kortsväng-mellansväng så funkar de grymt där också.
Det absolut sista kravet jag har på ett par skidor är att de är snygga, men det skadar ju inte om de är duktigt snygga, vilket K2 PE just är.