Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidor i Italien med familj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wangler" data-source="post: 1145631" data-attributes="member: 65352"><p>Det är just det där med ski in/out som är knepigt i alpbyar ?</p><p></p><p>De flesta byarna är ju just byar så det brukar vara ett par 100 meters promenad till å från lift .</p><p>Men det är ju rätt mysigt å gå igenom byarna med skidorna på axeln å känsla stanna till på väg mot liften eller hem för en espresso ?</p><p></p><p>Vi svenskar är bekväma med ski in/out då våra lägenheter/stugor ligger typ i backen. </p><p></p><p>Å ja visst finns det i alperna också såsom hotellkomplexbyar som byggs på bergen.</p><p></p><p>Jag kom precis hem från min 4.e gång i Bad Gastein där jag gått upp och ner igenom byn på väg mot liften eller mot buss som går till de 4 omika systemen ....visst det är lite tid som går åt och ja visst det skulle vara skönare å sätta på sig skidorna på rummet å bara öppna dörren å stå i pisten ..</p><p></p><p>MEN det är sååå mysigt å bo i en by med caféer restauranger och allt annat trevligt. Och just denna gång hade jag med mig flickvän som en dag när det blåste för mycket tyckte vi kunde promenera å titta i butiker och bada i varma källor istället för å sitta å titta på stängda liftar.</p><p></p><p>Med det sagt så vill jag bara säga att ni ska självklart välja det ni mest söker efter men skräm inte upp er om det blir en promenad till lift på ett par hundra meter genom en trevlig by ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wangler, post: 1145631, member: 65352"] Det är just det där med ski in/out som är knepigt i alpbyar ? De flesta byarna är ju just byar så det brukar vara ett par 100 meters promenad till å från lift . Men det är ju rätt mysigt å gå igenom byarna med skidorna på axeln å känsla stanna till på väg mot liften eller hem för en espresso ? Vi svenskar är bekväma med ski in/out då våra lägenheter/stugor ligger typ i backen. Å ja visst finns det i alperna också såsom hotellkomplexbyar som byggs på bergen. Jag kom precis hem från min 4.e gång i Bad Gastein där jag gått upp och ner igenom byn på väg mot liften eller mot buss som går till de 4 omika systemen ....visst det är lite tid som går åt och ja visst det skulle vara skönare å sätta på sig skidorna på rummet å bara öppna dörren å stå i pisten .. MEN det är sååå mysigt å bo i en by med caféer restauranger och allt annat trevligt. Och just denna gång hade jag med mig flickvän som en dag när det blåste för mycket tyckte vi kunde promenera å titta i butiker och bada i varma källor istället för å sitta å titta på stängda liftar. Med det sagt så vill jag bara säga att ni ska självklart välja det ni mest söker efter men skräm inte upp er om det blir en promenad till lift på ett par hundra meter genom en trevlig by ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidor i Italien med familj
Tillbaka
Topp