Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidor i Italien med familj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1145708" data-attributes="member: 144594"><p>Just Arabba är ju iofs flaskhalsen nummer ett i Sella Ronda. Därför (bl a) har jag undvikit att </p><p>bo el rekommendera Arabba. De flesta övriga byar i systemet har parallella liftar och/eller fina backar åt andra håll om det blir köer i just Sella Ronda-liftarna. </p><p></p><p>Har bott i Selva x4, Colfosco, Corvara, Ortosei, San Cassiano och mkt sällan lidit av liftköer. Har varit i Cervinia också (x3) men min rekommendation går ändå till dolomiterna. Mysiga byar typ Österrike och massor av ski-in boende mm</p><p></p><p>Nackdelen, eller fördelen beroende på hur man ser det, är kanske att de östra alperna har en högre kvot sol/snö. Dvs ingen snöbrist i backarna men efter januari går det längre mellan snöfallen och himlen är oftast stålblå utan ett moln. Bara en känsla jag har fått. </p><p></p><p>Alla dessa övriga nämnda byar inkl Livigno (som jag ej besökt) lär dock göra de flesta glada.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1145708, member: 144594"] Just Arabba är ju iofs flaskhalsen nummer ett i Sella Ronda. Därför (bl a) har jag undvikit att bo el rekommendera Arabba. De flesta övriga byar i systemet har parallella liftar och/eller fina backar åt andra håll om det blir köer i just Sella Ronda-liftarna. Har bott i Selva x4, Colfosco, Corvara, Ortosei, San Cassiano och mkt sällan lidit av liftköer. Har varit i Cervinia också (x3) men min rekommendation går ändå till dolomiterna. Mysiga byar typ Österrike och massor av ski-in boende mm Nackdelen, eller fördelen beroende på hur man ser det, är kanske att de östra alperna har en högre kvot sol/snö. Dvs ingen snöbrist i backarna men efter januari går det längre mellan snöfallen och himlen är oftast stålblå utan ett moln. Bara en känsla jag har fått. Alla dessa övriga nämnda byar inkl Livigno (som jag ej besökt) lär dock göra de flesta glada. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidor i Italien med familj
Tillbaka
Topp