Skidor i november

Victor_J

Ny medlem
Skidor i november
Någon som vet ett ställe att åka till i slutet av november? Någonstans där det endå är någotsånär snösäkert.
Blir inget ledigt för skidåkning senare som det ser ut nu utan enda luckan e i slutet av nov. Trist men så är verkligheten.

Skidor i november
Juvasshytta håller väl öppet tills oktober iaf..
Behövs lite mer snö just nu bara. Bara att invänta höststormarna. :)

Skidor i november
menar du sverige? skandinavien? europa? var går gränsen?
jag kan rekommendera hemsedal inom norden, de brukar ha hyfsat mycket öppet hyfsat tidigt, dessutom rätt goda chanser till fina snöfall.

Skidor i november
Tärnaby har öppet i november. Har varit tidigast i Sverige de senaste 6-7 åren. Förra året öppnade den första liften 16 oktober. Skulle nog kunna säga att det är 100% snösäkert i slutet av november. Det har redan varit frost flera nätter och såg en och annan snöflinga i natt, de smälte såklart innan de ens hann landa, men ändå.

Kåbdalis brukar oftast öppna nån eller några dagar senare, så dit kan du ju också åka, dock är det rätt stor skillnad på skidåkningen.

Skidor i november
trysil öppnar i slutet av november har jag för mig, var där förra året sista helgen i november, då fanns det snö! men det var kanske 4-5 backar öppna men det är alltid roligt att shredda i början på säsongen!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp