Skidor=Inlines

• Trådstartare Trådstartare FMA
  • Start datum Start datum

FMA

Aktiv medlem
Skidor=Inlines
Är inte skidjibbing inlines på snö?

Jag menar, snowboard lutar sig mot skateboard och skidor hämtar sin inspiration från Rollerblades. Blades är kanske inget man vill bli förknippad med...

Skidor=Inlines
Ne precis, men vad gör det att skidjibbingen har hämtat inspiration från blades. Okej blades e typ urban ghetto men vafan det e ju jibbing oxå så därför passar det väll bra ihop...=)

Skidor=Inlines
Ja där satt den: tysk ghetto, precis vad jag letade efter när jag i mitt irr skrev urban ghetto, tysk ghetto, mmmm smaka på den alltså, SWEEEEET

Skidor=Inlines
snöbrädan utväcklades ur skateboarden som utvecklades ur surf-brädan.

skidorna utvecklades däremot inte ur inlines/rollerblades eller vad man vill kalla det.

vem bryr sig om man kan kalla det något. varför måste samhället idag etikettera allt under genrer och grupper?
(var manhämtar inspiration ifrån är sin egen ensak. jag kanske hämtar inspiration till min åkning från simhopp eller hur?)

Skidor=Inlines
okey. den enda likheten mellan snowboard och sk8board är att de åker i sidled, samma med inlines och skidor.. sen finns det fan inge mer... skidor är isså fall mer likt snowboard... och skisporten härmar nästan hela snowboard sporten, inte inlines. det är ju gay...

Skidor=Inlines
det går dock inte att komma ifrån att åka skateboard hjälper dig hoppa med snöbräda, och inlines hjälper dig hoppa med skidor, så är det bara...

mittmonteraren har inte ett rätt! har allt att göra med "åkriktningen" och balans i just den "åkriktningen". Sen vad det gäller inspiration så lägger jag mig inte i debatten...

Skidor=Inlines
Att åka inlines har inget med skidåkningen att göra. Om man lär sig grinda på inlines blir man inte automatiskt bäst på att grinda med skidor, det är inte alls samma sak. Inlines kan man grinda med "sidorna" och man grindar, i regel alltid mitt mellan de 2 mitthjulen är kan inte glida fram och tillbaka. Detta gäller inte skidor, tro mig, jag vet.

Jag har aldrig åkt snö/väg-bräda men jag antar att det gäller samma där.Det ända som kan påverka ens skidåkning om man åker inlines är just balansen och stilen. INGET MER

Skidor=Inlines
Nu får du väl ändå ta och kamma dig!!!!

Vilket kom först, skidor eller in-lines?
Men du kanske har rätt, Gustav Wasa åkte nog in-lines mellan Mora och Sälen?! Å jägarna jagade nog föda på in-lines för ett par tusen år sedan...

Tänk efter!!!!!

Skidor=Inlines
Håller med mullelaito!!!!
Är du helt snurrig i mössan???
Skidor ur inlines!!!
Vet du när första fyndet av ett par skidor kom????
Hallå eller är det nån hemma???

Skidor=Inlines
jag pratar om jibbingdelen av skidor, laskunniga forstar det. naturligtvis har dom hamtat mycket inspiration fran snowboard men i slutandan sa ser det mer ut som inlines.

Skidor=Inlines
jibbing=rails
slopestyle=allt annat +rails

Jag tror att det är både och. Vissa är från aggressive men andra har aggressiven tagit från oss.

Tillbaka
Topp