Skidor på planet

Spat3tr

Ny medlem
Skidor på planet
Hej! Har bokat flyg med ving sista minuten till innsbruck och dom har inte platser kvar för specialbagage enligt dom. Men dom har begränasat antal platser för det så dom sa att man kunde ringa sas och kolla om det fanns platser kvar på planet. Jag ringer sas och efter 2 timmar telefonkö så kommer jag fram och killen jag snackar med där har aldrig hört talats om att man måste förboka skidfrakt och att det inte skall vara något problem att få med skidorna. Nu kollar jag på sas egen hemsida och där står det att allt specialbagage måste förbokas. har provat ringt sas en gång till och dom säger då att jag måste förboka det och det måste jag göra hos resebyrån!? så nu sitter jag i den sits att vi ska åka på lördag och vi vet ej om vi kommer att få med skidorna ner, är det någon som har några tips på vad man kan göra, det verkar ju inte som om dom på sas ens själva vet något!

Skidor på planet
Inget behöver förbokas om du åker med sas, det som står på hemsidan är ouppdaterat och gäller inte längre. Det enda man "förbokar" är att det skrivs in i din bokningsreferens att du kommer ha med dig skidor. Jag tror att du bara kan glida dit med skidorna så kommer de skickas med, kan inte tänka mig något annat. Annars löses säkert en transport, dock med en fet avgift skulle jag tro. Lycka till!

Skidor på planet
det är nog inget flyg med SAS du bokat utan ett flyg av Ving som rakar ha chartrat ett SAS plan till IBK... alltsa maste du göra som Ving säger eller hoppas pa det bästa... vad jag vet finns det inget reguljärflyg Norden->IBK..

Skidor på planet
nej jag har ju bokat med ving och dom flyger med sas. men på ving sa dom att dom hade begränsat antal med platser för skidor men att man kunde ringa flygbolaget och kolla med dom och dom säger att man inte behöver boka något ? jag tar med mig skidorna och sen spela dum vid incheckningen om dom säger ngt, bara att säga att jag sa ju att jag hade skidor när jag bokade ?

Skidor på planet
Flög med sas för en vecka sen och det var inga som helst problem trots rätt grov övervikt på allt, hade inte bokat innan. Dock kostar skidfodral 300kr extra. Spela bara dum så går det, i värsta fall får du punga upp med mer cash till div. avgifter.

Skidor på planet
huh?vad da 300 extra for skidfodral?? menar du att de ville ha betalt for att skidorna lag i ett fodral?? de maste skoja...har som tur va aldrig haft problem med det,ochsa om jag haft typ en allt i ett vaska med skidor,pjax,hjalm,gear+alla mina klader..som jag altid brukar saga till polare nar de ska flyga med mycke vikt/sport redskap.. var vanlig,charma lite och forsok argumentera lite ifall det blir na problem..bevar lugnet ;) sen sa hjalper det alltid om man rakar ha nan frequent flier status :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp