Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor som passar puder men även ok i pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1073053" data-attributes="member: 155279"><p>Hej Anna!</p><p>Jag äger ett par Soul 7 (killmodellen av dina), och är TOKNÖJD!</p><p></p><p>Jag carvar bättre än 95% av alla åkare i backen med dom, dock så är det ju självklart bättre, men sämre för plånboken, att ha en quiver med flera skidor i och självklart är de sämre än riktiga carvningskidor, men de är så nära du kan komma på 108mm i midjan (kanske smalare för dig när du har kortare?)</p><p>De har ju otroligt bra turn radius för att vara så breda.</p><p></p><p>Är du orolig för att dom är för svåra att åka i backen skulle jag rekommendera de kortare, men vill du ha ännu mer float så tycker jag du ska köra på 170cm! Jag hade köpt längre än 188cm om det fanns, jag är 192cm så finns inte så mycket att välja på för mig.</p><p></p><p>Slutsats: De är utomordentligt bra i både pist och offpist! Jag hade den som en all-mountainskida i Österrike och har aldrig varit mer nöjd med ett par skidor. Jag har en kompis som hade de i Japan och åkte bottomless pow där och sa att de fungerade super. De är lätta som fjädrar och passar tjejer bra. De är snygga och jag har fått måååånga kommentarer i liften att mina skidor är feta och snygga.</p><p></p><p>Har du några frågor om dom så är det bara att fråga! </p><p></p><p>Jag har fått in 25 dagars åkning i Alperna i år med dom, många pistdagar för att säsongen har varit dålig, men även skogsåkning med midjedjuptpuder och big mountain åkning i branter. De passar för ALLT!</p><p></p><p>Vilka bindningar har du tänkt att köpa?</p><p></p><p>Köp köp köp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1073053, member: 155279"] Hej Anna! Jag äger ett par Soul 7 (killmodellen av dina), och är TOKNÖJD! Jag carvar bättre än 95% av alla åkare i backen med dom, dock så är det ju självklart bättre, men sämre för plånboken, att ha en quiver med flera skidor i och självklart är de sämre än riktiga carvningskidor, men de är så nära du kan komma på 108mm i midjan (kanske smalare för dig när du har kortare?) De har ju otroligt bra turn radius för att vara så breda. Är du orolig för att dom är för svåra att åka i backen skulle jag rekommendera de kortare, men vill du ha ännu mer float så tycker jag du ska köra på 170cm! Jag hade köpt längre än 188cm om det fanns, jag är 192cm så finns inte så mycket att välja på för mig. Slutsats: De är utomordentligt bra i både pist och offpist! Jag hade den som en all-mountainskida i Österrike och har aldrig varit mer nöjd med ett par skidor. Jag har en kompis som hade de i Japan och åkte bottomless pow där och sa att de fungerade super. De är lätta som fjädrar och passar tjejer bra. De är snygga och jag har fått måååånga kommentarer i liften att mina skidor är feta och snygga. Har du några frågor om dom så är det bara att fråga! Jag har fått in 25 dagars åkning i Alperna i år med dom, många pistdagar för att säsongen har varit dålig, men även skogsåkning med midjedjuptpuder och big mountain åkning i branter. De passar för ALLT! Vilka bindningar har du tänkt att köpa? Köp köp köp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor som passar puder men även ok i pist
Tillbaka
Topp