Skidor till mig själv, akut!

Jag behöver nya skidor för att jag vill börja åka lite off pist. Problemet är att jag är bara 151cm lång. Och det finns inte speciellt många bra skidor i den länden som passar mig för att jag ska kunna åka off pist bättre. Jag skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna ge något förslag på skidor som passar både bra i längden och att åka off pist med. Och ungefär hur mycket kortare än mig själv ska skidorna vara? Skriv snälla ett svar!

Inga problem. Kika på dam modeller. Finns hur mycket som helst att välja från. Längden diskuteras i andra trådar.

Utan att veta någonting om hur bra du åker kastar jag fram ett ex med rätt neutral grafik

https://www.sport-bittl.com/en/rossignol-sky-7-hd-w-18-19::99495.html

156 längden behöver du inte vara rädd för då skidan har rejäl rocker och taper vilket gör att skidan känns kortare.

Senast ändrad:
Ska du åka offpist brukar man säga att skidan ska vara lika lång som dig själv eller lite längre :)

Men hur mycket offpist ska du åka och vart hade du tänkt åka? :)

Senast ändrad:
Asså jag hade tänkt att åka rätt mycket off pist om det finns puder då det inte är garanterat eftersom jag ska till Stöten i vinter. Om du vet ställen i Stöten som är bra om man vill åka offpist så får du gärna skriva det.

Ska du åka offpist I Sverige så räcker det med en midja från 95mm som tex

Armada ARW 96, BLACK CROWS daemon birdie, kanske tom bent chetler mini, salomon lumen 99, DPS Nina 99 och Atomic vantage 97 C Women

alla dessa finns i lagom längder för dig och är riktigt vassa skidor :)

HannesKarlsson-wallin sa:
Jag är tretton snart fjorton år
Akej då lär du ju växa satan snart, så jag hade nog utan tvekan titta på en damskida I längderna 156-158 typ, då kan du ha den några år till och kommer funka utmärkt nu ändå, speciellt med en skida som har rocker I tip och tail och om du ska ut mer i offpist :)

Tillbaka
Topp