Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5945" data-attributes="member: 10565"><p>Det är intressant att läsa hur en och samma skida kan uppfattas mycket olika av skilda åkare. En sak som uppenbart påverkar hur man upplever skidan är åkarens vikt. Och det är klart att jag med mina 85 kg med lätthet kan "trampa" igenom en viss skida som av en åkare på 55 kg kan uppfattas som styv och svårsvängd... </p><p></p><p>Just X-Screamen är mycket speciell och lite trög att få upp på kant, men när kanten väl är i sitter den stenhårt oavsett vad som finns i vägen! Antingen älskar man skidan... eller så fattar man inget och den känns som ett par överdimensionerade dasslock. Smaken är delad! </p><p></p><p>När man väljer skidlängd är faktiskt ens egen längd tämligen ointressant. Det är ens vikt och hur fort man vill kunna köra som avgör. Är man lätt fungerar en kortare skida bättre och är lättare att svänga. Är man tung blir en kort skida allt för mjuk och orolig... (men det finns undantag). </p><p></p><p>MVH/MM</p><p></p><p>PS! Jag läser gärna mer skidtester! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5945, member: 10565"] Det är intressant att läsa hur en och samma skida kan uppfattas mycket olika av skilda åkare. En sak som uppenbart påverkar hur man upplever skidan är åkarens vikt. Och det är klart att jag med mina 85 kg med lätthet kan "trampa" igenom en viss skida som av en åkare på 55 kg kan uppfattas som styv och svårsvängd... Just X-Screamen är mycket speciell och lite trög att få upp på kant, men när kanten väl är i sitter den stenhårt oavsett vad som finns i vägen! Antingen älskar man skidan... eller så fattar man inget och den känns som ett par överdimensionerade dasslock. Smaken är delad! När man väljer skidlängd är faktiskt ens egen längd tämligen ointressant. Det är ens vikt och hur fort man vill kunna köra som avgör. Är man lätt fungerar en kortare skida bättre och är lättare att svänga. Är man tung blir en kort skida allt för mjuk och orolig... (men det finns undantag). MVH/MM PS! Jag läser gärna mer skidtester! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor?
Tillbaka
Topp