Skidor

axelll

Ny medlem
Skidor
Hej jag är 15 år och 178 cm lång, jag väger 67 kg. Jag skulle vilja ha ett par bra offpist skidor men de ska också funka i pisten. Jag åker ganska aggressivt
Har ni några tips på bra skidor till mig ?
Hur mycket längre ska skidan vara en mig ungefär ?
Tack på förhand !

Skidor
såg nu att du var ny medlem... men sök bara massa i forumet, så hittar du
säkert något... (eftersom det finns extremt många trådar om sånt här...)

Skidor
Hej Axelll!
Jag ska inte vara dryg som alla andra små wannabes här. Om du ska ha en rolig offpistskida som funkar bra i pisten också så får den inte vara för bred, jag tycker minst 90 mm i midjan då svänger skidan mer och så får den inte vara för styv då du inte är så tung. Inte längre än dig själv men omkring 175 - 180 cm skulle nog vara finemang. Head John 94 är en rolig grej som tex.

Skidor
Kommer det vara ditt enda par skidor? I sådana fall tycker jag K2 Hardside borde passa dig, 98 mm bred och med lite tiprocker. Har själv åkt några dagar på ett par och gillade dem. Om du däremot redan har ett par pistskidor och bara vill att offpistskidorna ska fungera i pisten tycker jag du ska välja ett par bredare skidor.

Skidor
Mer info hade vart bra för att kunna ge bättre förslag. Kolla lite på de klistrade trådarna och komplettera denna så ska du nog få bättre svar.

Tillbaka
Topp