Skidornas skida; Armada JJ eller Rossi S7?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Coffan

Medlem
Yao.

Ja då är det dags för det årliga skidvalet, i år står det mellan Armada JJ och Rossignol S7! Alltså gigant mot gigant!
Jag är säker på att det finns en liknande tråd, men har sökt utan resultat så kommentarer i stil med "Sök..." undanbes, hänvisa hellre till tråden i fråga:)

Så jag vill veta vad folk tycker, båda skidorna är ju såklart grymma, har hört att S7n kanske skall vara snäppet vassare på de flesta områden, men det kommer ju kanske med en dyrare prislapp? De är ju väldigt lika, men vad skiljer dom egentligen åt?

Skidorna är tänkta att användas som enda skidor, dvs de skall helst kunna rippa i pist/BC men såklart även flyta när snön faller djup!

Så om ni gick in i en skistore, var den 1000e gästen och fick välja ett gratis ex av antingen JJ eller S7, vilken blir det?

Danke SHÖN!

Ok...I´ll play. Hur mkt väger du, åkstil, hur mkt har du åkt innan och vilka andra skidor har du tyckt om?

wow, perra var oerhört tolerant med sitt inlägg, cred för det. det finns fan mer info om de här två skidorna än alla andra skidor tillsammans på forumet, så det verkar oerhört osannolikt att du skulle försökt söka info på egen hand utan framgång. nej, rejäl skärpning nu!

föreslår att alla trådar på JJ och S7 blockeras redan på "skapa ny tråd"-stadiet.

vidare håller jag inte alls med om att de skulle vara "väldigt lika". s7 = 145/115/123 och jj = 136/115/133. har du överhuvudtaget koll på vad det är för skidor??

Senast ändrad:
Eftersom ingen Armada JJ är för småbarn... Är det ens ett val?

ole dole doff, kinke lane koff, koffe lane binke bane ole dole doff ARMADA JJ, kommer passa din åkstil perfekt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp