Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidort i nordvästra Italien?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1308776" data-attributes="member: 144594"><p>Du skrev ironiskt: "TS skriver att hon/han föredrar orter som är närmare Milan. Experter föreslår orter som Serre och Pila."</p><p></p><p>Varvid jag påpekar att Pila faktiskt ligger närmare Milano. Ditt inlägg tyder på att att du inte hade tänkt på det.</p><p></p><p>Det är skillnad mellan att lägga X minuter i bil efter skidåkningen den näst sista skiddagen när målet är ett hotellrum som väntar på en annan ort, jämfört med att lägga Y minuter i bil efter den sista skiddagen när man har ett flyg att passa flera timmars resa bort med bil. Dessutom olika vägar - här finns ytterligare en storstad (Torino) att passera med bilen i det ena fallet (från Bardonecchia) men inte i det andra (från Pila). Själv hade jag då känt att jag måste lägga till Z minuter ytterligare i marginal på körtiden från Bardonecchia, vilket alltså måste knapras från sista dagens skidåkning. Om inte flyget går väldigt sent på kvällen.</p><p></p><p>Idealet för TS hade förstås varit en fin skidort längs vägen från Sauze till Linate, och gärna nära Linate. Men någon sådan finns inte. Valet är därför inte självklart, och det handlar alltså om mer än dessa typ 35 minuter. Och eftersom vi nämnt både Bardonecchia och Pila mm (och ditt förslag Foppolo) har TS nu god chans att själv göra den avvägningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1308776, member: 144594"] Du skrev ironiskt: "TS skriver att hon/han föredrar orter som är närmare Milan. Experter föreslår orter som Serre och Pila." Varvid jag påpekar att Pila faktiskt ligger närmare Milano. Ditt inlägg tyder på att att du inte hade tänkt på det. Det är skillnad mellan att lägga X minuter i bil efter skidåkningen den näst sista skiddagen när målet är ett hotellrum som väntar på en annan ort, jämfört med att lägga Y minuter i bil efter den sista skiddagen när man har ett flyg att passa flera timmars resa bort med bil. Dessutom olika vägar - här finns ytterligare en storstad (Torino) att passera med bilen i det ena fallet (från Bardonecchia) men inte i det andra (från Pila). Själv hade jag då känt att jag måste lägga till Z minuter ytterligare i marginal på körtiden från Bardonecchia, vilket alltså måste knapras från sista dagens skidåkning. Om inte flyget går väldigt sent på kvällen. Idealet för TS hade förstås varit en fin skidort längs vägen från Sauze till Linate, och gärna nära Linate. Men någon sådan finns inte. Valet är därför inte självklart, och det handlar alltså om mer än dessa typ 35 minuter. Och eftersom vi nämnt både Bardonecchia och Pila mm (och ditt förslag Foppolo) har TS nu god chans att själv göra den avvägningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidort i nordvästra Italien?
Tillbaka
Topp