Skidorter nära Bergamo

Sohede

Medlem
Skidorter nära Bergamo
vi är två kompisar som tänkt flyga från Skavsta till Bergamo. Hyra bil och köra till någon mysig alpby.
Vi vill ha fina vyer, god mat och medel skidåkning, behöver inte vara så stort. Har ni något tips det är lätt att köra till och inte är alltför långt från Bergamo?

Skidorter nära Bergamo
Kolla in ett hotell som heter Ciao Pais. Ligger mitt i backen och personalen på hotellet är helt fantastiska. Ca 2 timmar med bil ifrån flygplatsen.

Lycka till!

Skidorter nära Bergamo
Valchiavenna är inte så långt, ca 2 timmar. Passo del Tonale borde ta ungefär lika lång tid. Du tar dig till Bormio eller Madonna di Campiglio om du orkar köra en halvtimme längre. Det finns säkert fler alternativ om du letar runt lite. Var beredd på att trafiken runt Bergamo kan vara trög med en del kö om du har otur.

Skidorter nära Bergamo
Ponte di legno, superbra o exakt 2h från bergamo Al Serio. bunkra upp på shoppingcentret breve flygplateen sen är det motorväg1h o sen serpentin 1h. Har varit där både sommar o vinter flera gånger. Bor gör du på Agriturismo Belotti. extremt charmigt litet pensionat i världens sötaste lilla by Villa Dalegno. därifrån 5min med bil till linbana i 15min som tar dig upp till systemet. OBS se till att få med snökedjor o plugga på hur man får på dem före resan! de kan vara massor av snö o snorhalt när ni kommer fram. kontakta Cain Olsen om ni behöver bergsguide. Offpisten på baksidan av glaciären e grym/Ciao

Snödjup

Tillbaka
Topp