Skidpriser Österike/Sverige?

Undrar om de e ngn som möjligtvis vet vart det e mest lönsamt att köpa sina skidor??Österrike eller Sverige??
Det gäller ett par Pocket Rocket(eller hur de nu stavas..)
snälla,ngn som vet??/Jenni

Hej !
Priserna ligger ungefär på B-kontrakts nivå i jämförelse. Sök reda på intersport i Österike så mailar du och frågar. Kronans nivå spelar också sin roll. Vi köpte ett par barn racning skidor och på de var det nästan halva priset.

Tjena!
Billigaste skidorna köper du helt klart i Livigno i Italien!
Den lilla byhålan är helt skattebefriad och priserna kan vara en bra bit under halva priset här hemma.
MVH // Danne

Hallo, Jag har köpt skidor först i Sverige, och sedan bara i Österrike. Österrike är mycket billigare. Jag tycker att det mesta är billigare där nere. Åker du till Städerna och handlar skidutrustning är priserna i regel lägre. Dyraste stället i Österrike ska tydligen vara st-Anton. Shillingen är i jämförelse med svenska kronan ganska svag, tro det eller ej.
Kram Lina

Tjena ! Köpte själv Pocket Rocket nu för en vecka sedan på Stadium i Sverige (Borås)...Tuffa och underbara skidor förresten...Håller med Några skribenter här under...De är billigare i andra länder då fram för allt Italien...Men Pocket Rocket är eftertraktade o ofta slut på större skid ställen så säkraste köpet med försäkringar mm gör du på hemma plan...

5999:- för skidor o bindningar kostade mina sedan blev de billigare att köpa genom ett företag...Då försvann momsen på ca 20-25%...

Ring o förhandla...Kolla upp inköps priserna för Stadium genom att ringa deras inköps avd och förhandla sedan över priset i stadium butiken...

MVH Robert Stensby

Stod också inför samma val tills för en stund sedan. Då fick jag svar på ett mail som jag skickat till en sportaffär i Kitzbühel (där skall jag tillbringa vintern). Jag tog en modell som jag hittat på intersport här hemma och maila och frågade vad den kostade hos dem. Modellen var Atomic beta race 9,20 och kostar 5000 lappar på intersport, i Kitz kostar samma modell ca. 4000 lappar.
Alltså valet är inte så svårt.
/Christoffer

Jobbar på Stadium K-d och håller med tidigare skribenter. Stadium kan leta fram riktigt bra priser pga. att de har mycket bra marginaler på de flesta märkena. Salomon Pocket Rocket finns i år med i sortimentet och med paketpris blir de helt överkommliga även om man jämnför med andra länder..
Håll dig dock till de märken som finns med i sortimentet, går man utanför det blir inpriset till butiken högre eftersom man bara beställer en skida.
Välkommen in på en titt!
// Danne

Intersport i Österrike har ett rekommenderat pris på PocketRocket på 6999 schilling utan bindning. Vanligtvis köper man ju Salomon S912 Ti för att sätta fast pjucken och den kostar 3299 schilling. Givetvis finns ett paketpris och då kostar skida plus bindning 9099 Ats (=6250 Skr). Inte särskilt billigt mao.

Ska man få tag i Pocket Rocket billigt är det bästa att köpa den i Frankrike och skruva på en gammal bindning, alternativt försöka hitta en fjoårsbindning till bra pris. Jag var i Tignes för tre veckor sedan och då såldes Pocketen för 2600 FFr (ca 3700 Skr).

I Sverige brukar det ju vara störigt svårt att få en skida billigt utan bindning. Resonemanget bland försäljarna låter oftast ungefär som:
Förs: "6000kr, men då får du den här bindningen som kostar 2400 på köpet"
Kund: "Men då borde ju skidan kosta 3600 utan bindning? "
Förs: "Nej, den kostar 6000 utan bindning också... Men givetvis får du ta den utan bindning om du vill. Fast det blir samma pris..."

Tillbaka
Topp