Skidskola för 6 åring i Alperna efterlyses :)

LeFisk

Ny medlem
Hej alla,
jag tror det är dax för lillkillen att besöka alperna! Han är 6 år och det skulle vara bra om han fick någon timme om dagen i en skidskola. Vad jag efterlyser är en Svensktalande lärare någonstans i något alpland! Någon som vet något? Gärna länkar tack.

Mvh

Farsan

kolla in langley. om du kollar på deras egna hotell finns oftast skidskola att boka då har det en skandinavisk person som är med som ¨tolk¨ till den franske skidläraren. Funkar riktigt bra. Vi körde det i Alp d'huez

Farsan2

Skulle tro att det finns i chamonix, när jag var där så såg vi några svenska kids som hade en skidlärare iaf. Men jag tror att 1 timme om dagen är ganska lite i alperna, men tankte hur långa backarna och sånt är.. Det blir ju typ 2-3 åk bara :o

hej! jag jobbar själv i Kaprun i Österrike på Oberschneider Skischule som skidlärare.. ska tillbaka i vinter och vi kommer ha vad jag vet i nuläget 3 svenska skidlärare med SLAO utbildning 4.. www.ski.kaprun.com .. kolla gärna in hemsidan och skidorten Kaprun/zell am see!

MVH
Jonas

Något jag inte fattar är hur alla ungar kommer ner helskinande efter en dag med skidskolan, eller gör dom det? Fransmännen håller ju ett bra tempo, och ungarna störtar fram som x2000 över hela området.. åker lift själva också, typ 2-åringar. Galen skillnad mot Sverige!

Tror nog också det är lite längre stunder, kanske halvdagar åtminstone...

Oki då, kanske inte än timme då :). En halvdag eller så då :)

Jonas Urlen du skickade fungerar inte! Det verkar ju väldigt intressant! Jag tillbringade mina tonår i Zell :) finns Crazy Daizy kvar? Hur får jag mer kontakt med dig/er!?

F

hej lefisk! oj jag skrev lite fel adress www.ski-kaprun.com ska det vara=).. det min skidskolas hemsida..
man kan boka allt från 1 timma till heldag eller fler dagar både privat och grupplektioner.

haha jodå crazy daizy finns kvar=).. titta på hemsidan eller skriv till mig på freeride..

Jonas

Senast ändrad:
Zell am see är bra om du har med dig en liten. Lätt skidåkning och bra skidåkning. Zell am see skidskola har svenska skidlärare. Tänk på att privat lektioner brukar kosta ca 50 Euro i timman men en 5 dagar kurs med 4 timmar om dagen brukar ligga runt 160 euro. Då tar skidläraren även hand om barnen under lunchen om man vill. 6 åringar brukar inte ha några problem att köra heldagar i skidskolan. Men kan vara lite problem för en svensk då inte många andra barn pratar engelska.
ski-zellamsee.at

Lycka till. Klart killen ska till alperna.

Tillbaka
Topp