skidskola i alperna

snow_girl87

Ny medlem
skidskola i alperna
Jag undrar om någon har några tips på bra skidskolor i alperna ?...jag arbetade som skidskollärare förrra året i ett område som heter Serfaus-Fiss-Ladis. Jag trivdes underbart bra men tyvärr så har dem väldigt mkt tyska och holländska turister där och min tyska är inte den bäst. Därfor hade jag tänkt att prova något annat ställe där man inte behöver använda så mkt tyska och istället prata engelska ....?
Det ska ju helst också vara ett område med bra utbud och grym åkningsmöjligheter...
Jag har tagit grudutbldningen ( level 1, anwärter) i Österrike och har som sagt jobbat en säsong.

Jag uppskattar alla råd, tips ..vad som helst!!
skriv en liten kråka.!

Take care!

skidskola i alperna
Britterna gillar Mayrhofen i Österrike (iofs holländarna oxå :-) och dom har ett gäng mycket bra skidskolor. Den största och bästa, enligt mitt tycke, är Die Roten Profis.
Skischule Mayrhofen Total och Peter Habeler är också att rekomendera.

Googla lite så hittar du säkert info om dom.
Håll till godo.

/Linus

skidskola i alperna
Bad Gastein har skidskola där du inte behöver kunna tyska, de har så många svenska och engelska gäster nämligen. har dock ingen adress, googla är alltid ett bra sätt att hitta info på...

skidskola i alperna
Tja!

För att jobba som skidlärare/instruktör utomlands, måste man ha utländsk utbildning liknande den svenska för att få jobb eller klarar man sig med svenska steg 1 utbildning lr är det minst skidlärarexamen som gäller ???

Undrande???

/seb

skidskola i alperna
snow girl, kan varmt rekomendera skidskolan i bad gastein. Tyska inte ett máste som nämnts. Chefen kan vara lite schizo, men han tycker om skandinaviska tjejer mer än killar, sá borde vara lugnt i ditt fall.

ski@schneesportgastein.com är officiella adressen, ski1@schneesportgastein.com är direkt till chefen Luigi (om jag inte minns fel).

zebbo, officiellt accepterar österrike mig veterligt inte andra länder utbildningar... Dock finns regionala skillnader, samt, olika grader av desperation efter skidlärare.

Där jag jobbar i gastein har totala amatörer fátt jobb, om de har rätt attityd och kan áka.

skidskola i alperna
I Verbier slänger de på en instruktörsjacka på alla! Engelska är praktiskt taget det enda som pratas i byn, och ibland får du grymt med dricks...

skidskola i alperna
Hej!
Tänkte höra om skidskolan i Bad Gastein, hur ska man gå till väga för att få jobb? Jag ska ner på instruktörskurs dit om en vecka men börjar bli lite nervös med tanke på att jag inte har nåt jobb på gång. Brukar det vara svårt att få instruktörsjobb?

Ska jag maila Luigi?

Skriv nåt är ni snälla :)

Calle

skidskola i alperna
Lyfter gammal tråd...känner mig väldigt osäker på att försöka få jobb i Verbier då jag bara skulle kunna ge väldigt knapphändiga lektioner på franska, men det kanske går snabbt att lära sig? Hur ser det ut för t ex Hintertux, någon som har jobbat i närheten där?

Anställer Langley skidlärare själva eller har de ett samarbete med skidskolan i de orter de jobbar i, någon som vet?

Senast ändrad:
skidskola i alperna
Jag har jobbat i St Anton som skidlärare 3 säsonger. Där kan du nästan jobba med bara engelsktalande gäster, mest engelsmän men också australiensare och sydafrikaner typ. Min första säsong kunde jag ingen tyska och jag hade gott om jobb.. Skolan heter skischool arlberg, skicka ett mail dit så får du information om hur du söker in. St Anton är sjukt kul och det är ungefär 300 skidlärare dvs bättre fest och man får hjälp att hitta bra puder med alla erfarna guider! lycka till

Tillbaka
Topp