Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskola Sälen - alternativ till Skistar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1085435" data-attributes="member: 136280"><p>Nu vet jag inte hur det är hos Skistar men jag har alltid haft en till ledare med mig, är det då 2 av 10 som inte behärskar plogtekniken så tar jag dom två och de andra åtta åker med den andra läraren. Ibland har det krävts två dagar för dessa två att lära sig plogen och gruppen kan då sättas ihop igen. Ett problem är ju att barnen åker blå grupp ena året och sen tycker föräldrarna att de ska vara i röd grupp året efter, Trots att barnen endast åker skidor 10 dagar om året. </p><p></p><p>Att dela upp barnen som i Österike känns lite som idrottslektionerna där Kalle och Erik ( som var bäst på bollspel) fick välja vilka de ville ha i sina lag. Ska man göra på detta sätt är det viktigt att barnen inte är medvetna om att det sker, en stor gemensam åkning och sedan delas alla in. Hur detta ska gå till förstår jag inte. Säg 130 barn som åker och runt 15 skidlärare som bedömer och delar in? </p><p></p><p>Hur gör dom i Österike, åker barnen en och en och sedan blir de indelade utifrån enstaka åk? </p><p>Barn som inte åkt skidor på ett år kan vara ganska ( läs väldigt) nervösa första åken, speciellt när varken föräldrar eller vänner åker med. </p><p>Barn som har önskemålet att åka med sin kompis i blå grupp trots att den är en röd åkare separeras då. Det finns faktiskt föräldrar som sätter åkglädjen först och förstår att det kan ta tid och att det är bra med repetition. Alla föräldrar kräver inte att deras 9-åring ska komma ut från skidskolan som nästa "Tomba La Bomba".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1085435, member: 136280"] Nu vet jag inte hur det är hos Skistar men jag har alltid haft en till ledare med mig, är det då 2 av 10 som inte behärskar plogtekniken så tar jag dom två och de andra åtta åker med den andra läraren. Ibland har det krävts två dagar för dessa två att lära sig plogen och gruppen kan då sättas ihop igen. Ett problem är ju att barnen åker blå grupp ena året och sen tycker föräldrarna att de ska vara i röd grupp året efter, Trots att barnen endast åker skidor 10 dagar om året. Att dela upp barnen som i Österike känns lite som idrottslektionerna där Kalle och Erik ( som var bäst på bollspel) fick välja vilka de ville ha i sina lag. Ska man göra på detta sätt är det viktigt att barnen inte är medvetna om att det sker, en stor gemensam åkning och sedan delas alla in. Hur detta ska gå till förstår jag inte. Säg 130 barn som åker och runt 15 skidlärare som bedömer och delar in? Hur gör dom i Österike, åker barnen en och en och sedan blir de indelade utifrån enstaka åk? Barn som inte åkt skidor på ett år kan vara ganska ( läs väldigt) nervösa första åken, speciellt när varken föräldrar eller vänner åker med. Barn som har önskemålet att åka med sin kompis i blå grupp trots att den är en röd åkare separeras då. Det finns faktiskt föräldrar som sätter åkglädjen först och förstår att det kan ta tid och att det är bra med repetition. Alla föräldrar kräver inte att deras 9-åring ska komma ut från skidskolan som nästa "Tomba La Bomba". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskola Sälen - alternativ till Skistar
Tillbaka
Topp