Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskola Sälen - alternativ till Skistar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1085443" data-attributes="member: 136280"><p>Intressant kring låga delen av besökare som använder sig av skidskolan, aldrig tänkt på det. </p><p>Har heller aldrig tänkt på att det oftast är en ledare per grupp, men när du säger det så känner jag igen det. </p><p>Ekonomin löses genom att jag inte får betalt, tror det finns ett arvode att ta ut men det gör jag inte. Som du säkert förstår så handlar det om ideellt arbete, i mitt fall inom friluftsfrämjandet. Att vi alltid är två ledare beror säkerligen på att alla ledare inte är examinerade skidlärare. Inom skistar är kanske skidlärarexamen ett krav. </p><p>Givetvis ska man inte jämföra ideellt med avlönat men jag trodde det var två lärare i varje grupp hos skistar. Jag hade nog inte gett mig ut själv med tanke på säkerheten, har hänt att jag behövt ta ett barn i famnen och åka ner snabbt, vad gör jag då med resten av gruppen.... jaja nu hamnade jag en bit från ursprungsfrågan. Ber om ursäkt för det.</p><p>Finns det inte "kids camp" med olika inriktningar, vill minas jag läst om det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1085443, member: 136280"] Intressant kring låga delen av besökare som använder sig av skidskolan, aldrig tänkt på det. Har heller aldrig tänkt på att det oftast är en ledare per grupp, men när du säger det så känner jag igen det. Ekonomin löses genom att jag inte får betalt, tror det finns ett arvode att ta ut men det gör jag inte. Som du säkert förstår så handlar det om ideellt arbete, i mitt fall inom friluftsfrämjandet. Att vi alltid är två ledare beror säkerligen på att alla ledare inte är examinerade skidlärare. Inom skistar är kanske skidlärarexamen ett krav. Givetvis ska man inte jämföra ideellt med avlönat men jag trodde det var två lärare i varje grupp hos skistar. Jag hade nog inte gett mig ut själv med tanke på säkerheten, har hänt att jag behövt ta ett barn i famnen och åka ner snabbt, vad gör jag då med resten av gruppen.... jaja nu hamnade jag en bit från ursprungsfrågan. Ber om ursäkt för det. Finns det inte "kids camp" med olika inriktningar, vill minas jag läst om det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskola Sälen - alternativ till Skistar
Tillbaka
Topp