Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidtest i "ÅKA SKIDOR" mm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 30180" data-attributes="member: 12152"><p>Eftersom du är så pass lätt skulle jag rekommendera Atomic 9.12, Salomon Equipe 10 3V eller Stöckli Laser SL (årets är snällare än 02:an). Dessa skidor är relativt mjuka och lättåkta för klassen och passar lättare åkare. Antagligen kommer du uppleva att dessa skidor tom har ett bättre grepp än deras hårdare motsvarigheter pga att du, med dina 60kg, kommer att ha svårt att trycka igenom de hårdare skidorna ordentligt. Speciellt Stöcklin har ett mkt bra isgrepp även om man inte åker med max insats eller är lätt, men samtidigt tycker iaf jag att den inte för den skull toppar ur när man trycker på. Köper du den kommer du att bli nöjd. </p><p></p><p>Du skulle har varit i Tandådalen i helgen. Där kunde man testa alla de skidor som har nämnts i inlägget. Flera av tillverkarna skulle till Stöten kommande eller nästa helg tror jag. Bor du i mellansverige är det ju bara att sticka dit och testa.</p><p></p><p>När det gäller Fischers RC4-serie kan man konstatera att toppmodellerna är riktigt bra skidor. Men kan jag bara uppmana ArcTracer att teståka Fischer RC4 Slalom och Fischer RC4 RaceSC och byta lite emellan dom. Det tar inte många svängar innan man inser att namnet RC4 inte garanterar prestanda, utan snarare är ditsatt även på billigare skidor för att herr medeltysk ska kunna jubla när Von Gruenigen, Kostner och Ghedina kliver upp på pallen med "samma" skidor som han själv har. Fischer är väl nästan inofficiella mästare på att prångla ut en mängd modeller som alla heter Worldcup, Race eller liknande, oavsett vilken nivå av åkare de är riktade till.</p><p></p><p>//MnO </p><p>Som info: Åker i år Dynastar, Salomon, Atomic och VR Snowrider. Tidigare Head, Fischer, Kneissl, Völkl och Olle Dahlman Signature.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 30180, member: 12152"] Eftersom du är så pass lätt skulle jag rekommendera Atomic 9.12, Salomon Equipe 10 3V eller Stöckli Laser SL (årets är snällare än 02:an). Dessa skidor är relativt mjuka och lättåkta för klassen och passar lättare åkare. Antagligen kommer du uppleva att dessa skidor tom har ett bättre grepp än deras hårdare motsvarigheter pga att du, med dina 60kg, kommer att ha svårt att trycka igenom de hårdare skidorna ordentligt. Speciellt Stöcklin har ett mkt bra isgrepp även om man inte åker med max insats eller är lätt, men samtidigt tycker iaf jag att den inte för den skull toppar ur när man trycker på. Köper du den kommer du att bli nöjd. Du skulle har varit i Tandådalen i helgen. Där kunde man testa alla de skidor som har nämnts i inlägget. Flera av tillverkarna skulle till Stöten kommande eller nästa helg tror jag. Bor du i mellansverige är det ju bara att sticka dit och testa. När det gäller Fischers RC4-serie kan man konstatera att toppmodellerna är riktigt bra skidor. Men kan jag bara uppmana ArcTracer att teståka Fischer RC4 Slalom och Fischer RC4 RaceSC och byta lite emellan dom. Det tar inte många svängar innan man inser att namnet RC4 inte garanterar prestanda, utan snarare är ditsatt även på billigare skidor för att herr medeltysk ska kunna jubla när Von Gruenigen, Kostner och Ghedina kliver upp på pallen med "samma" skidor som han själv har. Fischer är väl nästan inofficiella mästare på att prångla ut en mängd modeller som alla heter Worldcup, Race eller liknande, oavsett vilken nivå av åkare de är riktade till. //MnO Som info: Åker i år Dynastar, Salomon, Atomic och VR Snowrider. Tidigare Head, Fischer, Kneissl, Völkl och Olle Dahlman Signature. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidtest i "ÅKA SKIDOR" mm
Tillbaka
Topp