Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips - all mountain dam
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Janne-G" data-source="post: 1193142" data-attributes="member: 165461"><p>Hej Liedi</p><p>Dagens specialskidor gör det inte enkelt men väldigt roligt när man träffar rätt.</p><p>All Mountain skidor är underbara på sitt eget sätt, själv kör jag på Völkl RTM 84 och har precis beställt ett par RTM 86 (De gamla är slut).</p><p>Men jag började leta beg skidor för ca 5år sen. Köpte ett par hårda Nordica Dobermann PRO med 15.5 meter i radie. Grymma på hårt underlag när man vil att det ska gå undan.</p><p>Året efter hittade jag ett par nya Völkl SL med 13 m radie. Jisses vad kul de är men det går inte att åka speciellt fort, men svänger som tusan. Helt magiskt. Passar perfekt när det är lägre fallhöjd.</p><p>Sen hittade jag RTM84:an, också beg, som kompletterar min samling helt perfekt. Långa svepande carvingsvängar i högt tempo.</p><p>Alla dessa tillsammans kostade knappt 8.000:- vilket ett par bra skidor kostar nya i Sverige. Jag handlade i tyska butiker via ebay.de.</p><p>Min rekommendation är faktiskt att hyra skidor och testa. Be att få prova ett par SL i 145-150 cm till att börja med och åk på dem en dag.</p><p>Byt sen till ett par som är lite mer mellansväng, runt 14-15 m och kör en dag till. Testa sedan en allmountainskida i en dag.</p><p>Sen vet du nog precis vad du föredrar ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Janne-G, post: 1193142, member: 165461"] Hej Liedi Dagens specialskidor gör det inte enkelt men väldigt roligt när man träffar rätt. All Mountain skidor är underbara på sitt eget sätt, själv kör jag på Völkl RTM 84 och har precis beställt ett par RTM 86 (De gamla är slut). Men jag började leta beg skidor för ca 5år sen. Köpte ett par hårda Nordica Dobermann PRO med 15.5 meter i radie. Grymma på hårt underlag när man vil att det ska gå undan. Året efter hittade jag ett par nya Völkl SL med 13 m radie. Jisses vad kul de är men det går inte att åka speciellt fort, men svänger som tusan. Helt magiskt. Passar perfekt när det är lägre fallhöjd. Sen hittade jag RTM84:an, också beg, som kompletterar min samling helt perfekt. Långa svepande carvingsvängar i högt tempo. Alla dessa tillsammans kostade knappt 8.000:- vilket ett par bra skidor kostar nya i Sverige. Jag handlade i tyska butiker via ebay.de. Min rekommendation är faktiskt att hyra skidor och testa. Be att få prova ett par SL i 145-150 cm till att börja med och åk på dem en dag. Byt sen till ett par som är lite mer mellansväng, runt 14-15 m och kör en dag till. Testa sedan en allmountainskida i en dag. Sen vet du nog precis vad du föredrar ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtips - all mountain dam
Tillbaka
Topp