Skidtips sökes’

Lavieest

Medlem
Skidtips sökes’
Under de senaste åren har jag åkt på en junior-skida från Head. Funkat helt ok men sjukt trist åkning.
Jag testade under förra säsongen två olika skidor som jag fastnade för; Nordica Santa Ana 93 och Blizzard Black Pearl 88.
Till skillnad från Rossignol-skidor jag samma år testat i Alperna upplevde jag de andra som mer lättmanövrerade, lekfulla och schyssta.
Helst skulle jag vilja hitta 22/23 alt. 23/24-års modell för en schysst peng, men såklart finns inte min stl.
För att inte heller låsa mig för snabbt vänder jag mig till er här!

Har ni några tips på skidor som liknar Santa Ana och Black Pearl? Gärna i en lägre prisklass.

Jag är förövrigt en lågviktare med mina 46kg på 158cm. Satsar på en skida någonstans mellan 157-161 cm.
Jag har åkt i ca 20 år men är nog inget proffs för det. Åker mest i Sverige men försöker även ta i alla fall en tur till Alperna om året. Åker mest i pist och hatar is, men vill också kunna köra en hel del goa åk utanför pisten när snön faller på! Stort tack på förhand!

Skidtips sökes’
Under de senaste åren har jag åkt på en junior-skida från Head. Funkat helt ok men sjukt trist åkning.
Jag testade under förra säsongen två olika skidor som jag fastnade för; Nordica Santa Ana 93 och Blizzard Black Pearl 88.
Till skillnad från Rossignol-skidor jag samma år testat i Alperna upplevde jag de andra som mer lättmanövrerade, lekfulla och schyssta.
Helst skulle jag vilja hitta 22/23 alt. 23/24-års modell för en schysst peng, men såklart finns inte min stl.
För att inte heller låsa mig för snabbt vänder jag mig till er här!

Har ni några tips på skidor som liknar Santa Ana och Black Pearl? Gärna i en lägre prisklass.

Jag är förövrigt en lågviktare med mina 46kg på 158cm. Satsar på en skida någonstans mellan 157-161 cm.
Jag har åkt i ca 20 år men är nog inget proffs för det. Åker mest i Sverige men försöker även ta i alla fall en tur till Alperna om året. Åker mest i pist och hatar is, men vill också kunna köra en hel del goa åk utanför pisten när snön faller på! Stort tack på förhand!

Skidtips sökes’
Bra tips ovan, perfekt eftersom du testat dem.
Om det inte funkar av ngn anledning så är här ett alternativ:

1731477601006.png

Skidtips sökes’
Oh, tack för svar!! Du länkar från XSPO; har du beställt därifrån? Såg att de hade båda skidorna jag helst vill ha i både rätt storlek och för ett schysst pris!
Nej, jag har tyvärr inte beställt något därifrån vad jag kan påminna mig.
Men nedan har du lite referenser/omdömen

Skidtips sökes’
Beställde skidor därifrån för några år sedan och har inget att anmärka på. Minns att de dubbelkollade sul-längden med mig innan monteringen, kändes seriöst.

Skidtips sökes’
Köpt många par skidor inkl. bindningar där utan problem. Ingen bindning har slitits ur skidan(telemark). Värre med andra företag!

Skidtips sökes’
Vi har fått pjäxor i vanligt kartong låda utan någon förpackning material, inga etiketter eller paper. Bägge två sulor saknades. En justering spoiler var monterad den andra saknades.
Jag har kollat på Thrustpilot, många med liknande erfarenheter.
1000025658.webp

Bilagor

• 20251013_173750(1).webp
    20251013_173750(1).webp
    31.8 KB · Besök: 60
Skidtips sökes’
Vi har fått pjäxor i vanligt kartong låda utan någon förpackning material, inga etiketter eller paper. Bägge två sulor saknades. En justering spoiler var monterad den andra saknades.
Jag har kollat på Thrustpilot, många med liknande erfarenheter. Visa bilaga 41020
Vad säger Sport-Conrad om det?
I bland säljer du ju ut demoprodukter, även pjäxor har jag sett, är du säker på att det inte är det är det du har köpt?

Skidtips sökes’
Absolut inte, de såldes som en ny produkt. Det enda de kunde erbjuda var att skicka nya sulor och en spoiler, men inte nya pjäxor, trots att vi påpekade att dessa inte kan betraktas som nya. Vi var dessutom oroliga för att någon redan hade värmt linern, så vi kommer att returnera dem.

Skidtips sökes’
Vem är och vad säger säljaren?
thank you very much for your detailed feedback and for taking the time to explain your concerns. We can only sincerely apologize that such a mistake has occurred. Please believe us that the item was in a condition that allowed it to be returned to regular sale. The ski boots have not been heat-molded or customized in any way.
According to EU consumer law, customers have the right to return items even if the original packaging is no longer available. While we would of course prefer all returns to be complete and in perfect condition, we are legally not allowed to require this from customers — and this sometimes leads to situations like yours, for which we are truly sorry.

Då ska de inte säljas som nya, tycker jag. Nu har vi beställt från XSPO.
Vi kanske bara hade otur, men som sagt kollade jag (tyvärr i efterhand) på Trustpilot och såg att flera andra har haft liknande erfarenheter.

Senast ändrad:
Skidtips sökes’
thank you very much for your detailed feedback and for taking the time to explain your concerns. We can only sincerely apologize that such a mistake has occurred. Please believe us that the item was in a condition that allowed it to be returned to regular sale. The ski boots have not been heat-molded or customized in any way.
According to EU consumer law, customers have the right to return items even if the original packaging is no longer available. While we would of course prefer all returns to be complete and in perfect condition, we are legally not allowed to require this from customers — and this sometimes leads to situations like yours, for which we are truly sorry.

Då ska de inte säljas som nya, tycker jag. Nu har vi beställt från XSPO.
Vi kanske bara hade otur, men som sagt kollade jag (tyvärr i efterhand) på Trustpilot och såg att flera andra har haft liknande erfarenheter.
Ok, det var ju dåligt av dem, borde ju informera om det kan man tycka.

Skidtips sökes’
Själv har jag köpt massor av sport conrad och var alltid nöjd. Men jag har dock aldrig köpt pjäxor på distans... Dock har jag köpt pjäx i deras butik i münchen. Och det var super trevlig och bra service. Som här på skistore... Inget konstigt där.
Vad gör att du tror att linern blev värmt? Att boxen saknas är ju kanske inte så farligt? Har nog aldrig tagit med en box när jag köpte pjäx... Nya är de väl så länge de inte blivit använda? Att de inte var komplett är ju dåligt. Men det vill de ju lösa ändå?
Som generell rekommendation skulle jag alltid köpa pjäxor i en butik. I en vettig butik vet folk vad de håller på med, de mäter dina fötter och kan rekommendera passande pjäxor. Bootfitting ingår också i alla vettiga butiker. Så även om det är några hundralapp billigare att beställa, de blir du av med när du ska få en bootfitting. För att det kostar en bra slant om man inte köper pjäx på samma ställe...

Skidtips sökes’
Det där verkar lite skummelt, kanske den som packade tog en extra öl till lunchen.
Jag har genom åren köpt en hel del från dom.
Aldrig några problem med något.
Senast ett par pjux i våras i oöppnad orginalkartong.
(Jo jag var väldigt säker på modell och storlek)

Tillbaka
Topp