Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Skidtrix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 1101" data-attributes="member: 13245"><p>När du känner dig klar med skidtrixed rekomenderar jag stavtrick istället. Det finns flera uppenbara fördelar med stavtrix, inte minst att det funkar betydligt bättre i baren än skidtrixen.</p><p></p><p>Det mest klassiska stavtricket gör ungefär enligt nedan. Obs, prova inte detta hemma om du inte är mycket välförberädd - skaderisken är överhängande. Allvarliga fysiska såväl som psykiska defekter blir ofta resultatet då man går ut med för hårda stavtrix.</p><p></p><p>1. Tag en stav, störtlopp eller super-G gör det hela lättare.</p><p></p><p>2. Håll staven med båda händerna framför kroppen, handflatorna uppåt. Ingen gång under tricket skll någon av händerna släppa greppet.</p><p></p><p>3. Kliv över staven med båda benen.</p><p></p><p>4. Vräng staven bakom ryggen och över huvudet tills du återigen har staven framför kroppen.</p><p></p><p>5. För det ena (säg vänster i detta exempel) benet utanför vänster arm, över staven och sätt ned foten på andra sidan staven.</p><p></p><p>6. Vräng höger arm över huvudet så att handen passerar strax ovanför vänster öra. Staven passerar dig nu i vertikalläge, till vänster. </p><p></p><p>7. Nu står du "normalt", med staven bakom dig strax under rumpan. Kliv över staven bakåt.</p><p></p><p>8. Klar. Du står nu i exakt samma position som när du började.</p><p></p><p>En del faller redan på punkt 3. Andra får problem med 4. Få klarar sig förbi 5.</p><p></p><p>När min hemsida blir klar kanske jag kan fixa en intruktionsvideo. Själv gör jag givetvis detta trick enkelt, snyggt och stilrent.</p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Milstolpen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 1101, member: 13245"] När du känner dig klar med skidtrixed rekomenderar jag stavtrick istället. Det finns flera uppenbara fördelar med stavtrix, inte minst att det funkar betydligt bättre i baren än skidtrixen. Det mest klassiska stavtricket gör ungefär enligt nedan. Obs, prova inte detta hemma om du inte är mycket välförberädd - skaderisken är överhängande. Allvarliga fysiska såväl som psykiska defekter blir ofta resultatet då man går ut med för hårda stavtrix. 1. Tag en stav, störtlopp eller super-G gör det hela lättare. 2. Håll staven med båda händerna framför kroppen, handflatorna uppåt. Ingen gång under tricket skll någon av händerna släppa greppet. 3. Kliv över staven med båda benen. 4. Vräng staven bakom ryggen och över huvudet tills du återigen har staven framför kroppen. 5. För det ena (säg vänster i detta exempel) benet utanför vänster arm, över staven och sätt ned foten på andra sidan staven. 6. Vräng höger arm över huvudet så att handen passerar strax ovanför vänster öra. Staven passerar dig nu i vertikalläge, till vänster. 7. Nu står du "normalt", med staven bakom dig strax under rumpan. Kliv över staven bakåt. 8. Klar. Du står nu i exakt samma position som när du började. En del faller redan på punkt 3. Andra får problem med 4. Få klarar sig förbi 5. När min hemsida blir klar kanske jag kan fixa en intruktionsvideo. Själv gör jag givetvis detta trick enkelt, snyggt och stilrent. HWC HitMe Mannen, Myten, Milstolpen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Skidtrix
Tillbaka
Topp