Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtypsrekommendation?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1216312" data-attributes="member: 144594"><p>Jag har ett par äldre Soul7, ej HD, gula bananer. Snälla ”trots” sin bredd. En nybörjare kan nog åka fint på dem. Ej att jämföra med de flesta andra skidor i liknande bredd som ofta är riktade till rutinerade åkare med ”aggressiv åkstil”, eller för turande (vilket iofs Soul7 tydligen funkar ok till).</p><p>Men om man vill att skidan ”ger tillbaka” när man trycker på så är de alldeles för mjuka. En fråga om smak och åkstil. De är litet för ”slöa” för mig. Skidornas Golden Retriver typ.</p><p>Och Sky är nog minst lika beskedliga. Risk att med din tyngd och vana av Brahma, att Sky blir för snälla.</p><p></p><p>Jag förstår inte iofs riktigt detta som många skriver med att vilja ha en skida som man kan ”sladda runt med barnen”. Det tycker jag själv funkar ok med de flesta skidor? Jag hade valt en skida som funkar bäst för mig själv när jag åker under litet svårare förhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1216312, member: 144594"] Jag har ett par äldre Soul7, ej HD, gula bananer. Snälla ”trots” sin bredd. En nybörjare kan nog åka fint på dem. Ej att jämföra med de flesta andra skidor i liknande bredd som ofta är riktade till rutinerade åkare med ”aggressiv åkstil”, eller för turande (vilket iofs Soul7 tydligen funkar ok till). Men om man vill att skidan ”ger tillbaka” när man trycker på så är de alldeles för mjuka. En fråga om smak och åkstil. De är litet för ”slöa” för mig. Skidornas Golden Retriver typ. Och Sky är nog minst lika beskedliga. Risk att med din tyngd och vana av Brahma, att Sky blir för snälla. Jag förstår inte iofs riktigt detta som många skriver med att vilja ha en skida som man kan ”sladda runt med barnen”. Det tycker jag själv funkar ok med de flesta skidor? Jag hade valt en skida som funkar bäst för mig själv när jag åker under litet svårare förhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtypsrekommendation?
Tillbaka
Topp