Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CarvBetter" data-source="post: 1292973" data-attributes="member: 189106"><p>Hej allesammans,</p><p>Tänkte dela lite upplevelser från den senaste skidsemestern på Idre Fjäll. Jag har tidigare erfarenheter från Branäs, Kläppen och Sälen som gett en bättre skidupplevelse.</p><p></p><p>Det var första gången vi åkte till Idre Fjäll med familjen. De två första dagarna var det bra och varierad skidåkning för hela familjen. Men därefter inträffade något som gör att jag vill avråda från Idre Fjäll.</p><p></p><p>Resterande dagar så blåste det rätt rejält på fjället. Då stänger Idre Fjäll samtliga liftar som går upp på fjället. Kvar i drift är en knapplift till en blå flack backe samt Snowparken. Detta är en lift som krånglar vid ett flertal tillfällen, så 20-30 minuters kö blir snabbt 40-60 minuters kö. Folk börjar gå upp för backen, ringer efter skjuts eller blir kvar i världens längsta liftkö. Detta händer flera gånger under vår vistelse.</p><p></p><p>Under flera skiddagar så är det detta som erbjuds av Idre Fjäll utan någon form av kompensation eller lösning eller samarbete med de andra anläggningarna som finns i närheten. Veckan innan hörde vi att fjället också var stängt på grund av kyla istället. Samma problem och katastrofala upplevelse för besökarna.</p><p></p><p>Detta är ju en risk man tar när man åker till Idre Fjäll, om vädret är illa så har du långa skidköer och riktigt kass skidåkning i gröna backar där du knappt kommer framåt utan att staka dig fram eller trängas i den enda blåa backen och liften som är öppen. Då var vi ända här under lågsäsong i januari!</p><p></p><p>Tror få har nämnt detta innan, utan snackar ganska väl om Idre Fjäll vilket stämmer om fjället är öppet. Men vi tar aldrig risken att åka dit igen, framförallt inte i januari eller februari med risk för dåligt väder. </p><p></p><p>Tror att väldigt många har en liknande upplevelse från Idre Fjäll, om de råkat ut för detta, men helt enkelt inte nämnt det innan? </p><p></p><p>Tror dessutom alla andra skidanläggningar är bättre rustade för dåligt väder än Idre Fjäll. Vad har ni för upplevelse kring hanteringen när vädret är dåligt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CarvBetter, post: 1292973, member: 189106"] Hej allesammans, Tänkte dela lite upplevelser från den senaste skidsemestern på Idre Fjäll. Jag har tidigare erfarenheter från Branäs, Kläppen och Sälen som gett en bättre skidupplevelse. Det var första gången vi åkte till Idre Fjäll med familjen. De två första dagarna var det bra och varierad skidåkning för hela familjen. Men därefter inträffade något som gör att jag vill avråda från Idre Fjäll. Resterande dagar så blåste det rätt rejält på fjället. Då stänger Idre Fjäll samtliga liftar som går upp på fjället. Kvar i drift är en knapplift till en blå flack backe samt Snowparken. Detta är en lift som krånglar vid ett flertal tillfällen, så 20-30 minuters kö blir snabbt 40-60 minuters kö. Folk börjar gå upp för backen, ringer efter skjuts eller blir kvar i världens längsta liftkö. Detta händer flera gånger under vår vistelse. Under flera skiddagar så är det detta som erbjuds av Idre Fjäll utan någon form av kompensation eller lösning eller samarbete med de andra anläggningarna som finns i närheten. Veckan innan hörde vi att fjället också var stängt på grund av kyla istället. Samma problem och katastrofala upplevelse för besökarna. Detta är ju en risk man tar när man åker till Idre Fjäll, om vädret är illa så har du långa skidköer och riktigt kass skidåkning i gröna backar där du knappt kommer framåt utan att staka dig fram eller trängas i den enda blåa backen och liften som är öppen. Då var vi ända här under lågsäsong i januari! Tror få har nämnt detta innan, utan snackar ganska väl om Idre Fjäll vilket stämmer om fjället är öppet. Men vi tar aldrig risken att åka dit igen, framförallt inte i januari eller februari med risk för dåligt väder. Tror att väldigt många har en liknande upplevelse från Idre Fjäll, om de råkat ut för detta, men helt enkelt inte nämnt det innan? Tror dessutom alla andra skidanläggningar är bättre rustade för dåligt väder än Idre Fjäll. Vad har ni för upplevelse kring hanteringen när vädret är dåligt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Tillbaka
Topp