Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frippolov" data-source="post: 1292980" data-attributes="member: 82257"><p>Det är aldrig roligt när det händer men att skidanläggningar stänger liftar vid dåligt väder eller extrem kyla är ingen nyhet. Det har med besökarnas säkerhet att göra.</p><p></p><p>Du skriver att det blåste rejält på fjället;</p><p>Vid stark vind slår sittliftarna/gondol/kabin ifrån när vindmätaren uppnår X antal m/s, en ren säkerhetsfunktion. Har man otur håller vinden i sig i flera dygn och med samma vindriktning.</p><p></p><p>Dåligt väder, storm och isiga backar hör dessvärre till vanligheten under jul/nyår samt januari i svenska fjällen. </p><p></p><p>Det är aldrig roligt när det inträffar och känslan är samma varje gång; att det är sista gången man sätter sin fot på just den skidorten.</p><p></p><p>Om du trivdes de andra dagarna tycker jag definitivt att ni kan ge det en andra chans, men kanske något senare på säsongen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frippolov, post: 1292980, member: 82257"] Det är aldrig roligt när det händer men att skidanläggningar stänger liftar vid dåligt väder eller extrem kyla är ingen nyhet. Det har med besökarnas säkerhet att göra. Du skriver att det blåste rejält på fjället; Vid stark vind slår sittliftarna/gondol/kabin ifrån när vindmätaren uppnår X antal m/s, en ren säkerhetsfunktion. Har man otur håller vinden i sig i flera dygn och med samma vindriktning. Dåligt väder, storm och isiga backar hör dessvärre till vanligheten under jul/nyår samt januari i svenska fjällen. Det är aldrig roligt när det inträffar och känslan är samma varje gång; att det är sista gången man sätter sin fot på just den skidorten. Om du trivdes de andra dagarna tycker jag definitivt att ni kan ge det en andra chans, men kanske något senare på säsongen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Tillbaka
Topp